מעל 4,000 רצים מ-22 מדינות השתתפו במרתון התנ"ך

מרתון התנ"ך
מרתון התנ"ך | מרתון ישראל

הרץ אדיסו אוסקנו מראשון לציון קטף את המקום הראשון בזמן של 3:02:42 שעות, בגזרת הנשים עשתה זאת זהר הל-פרי מיהוד שעצרה את השעון אחרי 4:09:35

(גודל טקסט)

מרתון התנ"ך הבינלאומי שובר שיאים חדשים זאת השנה החמישית ברציפות. מעל 4,000 רצים השתתפו הבוקר (שישי) במרתון התנ"ך הבינלאומי בשילה הקדומה בבנימין, שהינו חלק מחמשת המרתונים היחידים בארץ. הרצים הוזנקו באזור ראש העין והמרתון הסתיים בשילה הקדומה, במסלול ההיסטורי בו התקיים המרתון הראשון בימי תקופת השופטים.

הרץ אדיסו אוסקנו מראשון לציון קטף את המקום הראשון בסבב הגברים עם זמן 3:02:42 ובגזרת הנשים ניצחה זהר הל-פרי מיהוד עם זמן 4:09:35. גם השנה התקיימו במסגרת המרתון חמישה מקצים שונים: מרתון מלא שהוזנק מאגם ראש העין אל שילה הקדומה, חצי מרתון שיצא מאריאל לשילה, וכן מקצים של 10 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה לילדים עם צרכים מיוחדים באורך 800 מטרים שהוזנקו והסתיימו באתר המקראי 'שילה הקדומה'.

כאמור, את קו הזינוק השנה עברו למעלה מ-4,000 רצים, עלייה של כ-30% לעומת השנה הקודמת, מתוכם למעלה מ-300 שרצו את המרחק המלא – 42.2 ק"מ. מספר מרשים של למעלה מ-100 רצים הגיעו מ-22 מדינות שונות בעולם כדי לרוץ בין נופי התנ"ך, ביניהם רצים מארה"ב, ברזיל, רוסיה, שוודיה, ספרד ועוד. בין הרצים מהעולם בלטה קבוצת רצים מאוגדנה אשר הגיעה לאחר הוצאת משלחת מיוחדת של ראש עיריית אנטבה.

המרתון התנכ"י נחשב מאתגר במיוחד לרצים משום שהוא מאופיין בעליות רבות ובטיפוס מצטבר של 1,097 מטר המלווים בנופיו המרהיבים של חבל בנימין. אתגר הריצה הקדום הוא שחזור של הריצה הארוכה הראשונה המוכרת, אשר מוזכרת בספר שמואל א', של איש בנימין שרץ מאבן העזר (היום, ראש העין) ועד לשילה הקדומה ובישר לעלי הכהן ולאנשי שילה את בשורת הקרב. אמנם היתה זו בשורת הפסד, אך שחזור אותה ריצה בישראל, לאחר אלפי שנים, הינה בהחלט בשורת ניצחון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי