מאמן הנבחרת פוטר לאחר שניהל מערכת יחסים עם ספיצ'קוב

קטי ספיצ'קוב, פייר לוקט
קטי ספיצ'קוב, פייר לוקט | איגוד השייט

לאחר שלוש שנות עבודה, פייר לוקט סיים את תפקידו. יו"ר האיגוד גילי אמיר מסר בתגובה: "אנחנו צריכים להראות שקיפות וערכיות ועל כן פעלנו בהתאם". בתוך שבוע הוועדה המקצועית תמליץ על מאמן חדש

(גודל טקסט)

הנהלת איגוד השייט התכנסה היום (שלישי) והחליטה בתיאום עם מאמן נבחרת הנשים בגלשני רוח, פייר לוקט, על הפסקת ההתקשרות עמו לאלתר ובכפוף לשימוע על פי חוק. ההחלטה התקבלה לאחר שנודע כי המאמן מצוי בקשרים אישיים, שהתפתחו בינו לבין הגולשת קטי ספיצ'קוב. בשיחה עם המאמן והגולשת, אישרו השניים את הקשר ביניהם. לפיכך ובהתאם לקוד האתי של איגוד השייט והתקנות, הוחלט על הפסקת עבודתו של המאמן לאחר שלוש שנות עבודה.

יושב ראש איגוד השייט גילי אמיר התייחס לנושא: "מיד לאחר שהעניין התגלה, קיימנו בירור בתהליך מהיר של בדיקה וקבלת החלטות. איגוד ספורטיבי צריך להראות שקיפות וערכיות ועל כן פעלנו בהתאם. לישראל יש סיכוי מצוין לזכות במדליה אולימפית ואנו מרכזים כעת את כל המאמצים באיתור מאמן חדש ובקידום הסיכויים לזכייה במדליה בטוקיו 2020".

מהלך זה התבצע בתחושת החמצה לצד הערכה לפועלו של המאמן עם הנבחרת. הנהלת האיגוד הטילה על הוועדה המקצועית להביא בתוך שבעה ימים הצעה למינוי מאמן חדש לנבחרת. כמו כן, החליטה הנהלת האיגוד על הקמת ועדה מיוחדת בראשות מנכ"לית האיגוד סמדר פינטוב, סמנכ"לית הוועד האולימפי והשייטת האולימפית לשעבר עורכת דין ורד בוסקילה. עוד ישתתפו בוועדה מנכ"ל היחידה לספורט הישגי דני אורן והיועץ המשפטי של האיגוד עורך דין אייל יפה.

על הוועדה הוטל לבצע בדיקה, לאור טענות כי יחסי הקרבה בין המאמן לגולשת, שעמה התפתח קשר אישי, השפיעו לכאורה בדרך כלשהי על הישגיה בתחרויות הבינלאומיות ועל הניקוד, שצברה היא וחברותיה לנבחרת במירוץ לאולימפיאדת טוקיו 2020.

קטי ספיצ'קוב. עומדת במרכז הפרשה (sailing energy)
קטי ספיצ'קוב. עומדת במרכז הפרשה (sailing energy)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי