יושב ראש האיגוד: "נשלח בין 11 ל-16 שחיינים לאולימפיאדה"

נבחרת ישראל בשחייה
נבחרת ישראל בשחייה | דני מרון

כשבוע לפני אליפות אירופה בבריכות קצרות, סימון דוידסון דיבר על השאיפות: "בנינו משהו שונה, מקווה שנראה הפתעות בתחרות הזו". על טוקיו: "רוצים שעוד שחיינים יעשו את הקריטריון"

(גודל טקסט)

כשמונה חודשים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, תשתתף בעוד כשבוע נבחרת ישראל בשחייה באליפות אירופה בריכות קצרות (25 מטרים) בגלאזגו. משם, תעבור הנבחרת לדבר האמיתי – הבריכות האולימפיות (50 מטרים) כאשר תחרות הקריטריון הראשונה לשנה הזו תיפתח באמסטרדם.

יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון אמר: "השחיינים מחולקים לקבוצות. כל אחד לפי צרכיו. השנה בנינו באמת משהו שונה משנים קודמות כדי שכל שחיין יקבל לשנה האולימפית את מה שהוא צריך. לשמחתי, הדבר הזה מאוד מצליח וכולם משתפים פעולה תחת לוקה גברילו שהוא מאמן הנבחרת ודייב מארש שהוא מאמן העל מארה"ב. התוכנית הזו מתגבשת להיות משהו מאוד טוב עבור השחייה הישראלית. התחרות באמסטרדם חשובה יותר מהתחרות בבריכות קצרות. במשחקים האולימפיים שוחים בבריכה ארוכה בסופו של דבר והשחיינים אחרי מחזור אימונים ראשון שהיה ביפן, ארה"ב וישראל. אני מקווה שנראה הפתעות בתחרות הזו".

על הציפיות לקראת טוקיו 2020 השיב דוידסון: "אנחנו באמת רוצים שעוד שחיינים יעשו את הקריטריון. אנחנו רוצים משלחת גדולה ואני מאמין שתהיה משלחת כזו. לפי מה שאני רואה, השחיינים נראים טוב. יחד עם השחייה האמנותית נשלח בין 11-16 שחיינים לטוקיו. 11 הוא המינימום 16 הוא וואו לאיגוד השחייה. אנחנו צריכים לראות איך העונה מתקדמת, אבל אנחנו שם. עשינו קריטריון בשני משחי שליחים, משהו שלא היה אף פעם".

על כך שיעקב טומרקין חזר להתאמן עם מאמן הנבחרת לשעבר ליאוניד קאופמן הוסיף דוידסון: "הייתה בקשה מיעקב לשנות את תוכנית האימונים ומי שילווה אותו בחלק ניכר מהתוכנית. איגוד השחייה שקל את הבקשה שלו ונענה לה. זה חלק מהתוכנית הכללית של השנה האולימפית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי