מוקי זכה בספורטאי השנה של הוועד האולימפי, אשרם זכתה בנשים

שגיא מוקי
שגיא מוקי | דני מרון

כצפוי, אלוף העולם המכהן הוכתר בפעם השנייה ברציפות. "כיף לסיים את השנה המפרכת עם התואר הזה. יודע שמדברים על זהב בטוקיו, בטוח שיהיה בסדר". המתעמלת: "מכל דבר אני לומדת ומיישמת". ספיצ'קוב זכתה בתמריץ

(גודל טקסט)

כמידי שנה, הוועד האולימפי ערך הערב (ראשון) את טקס סיום השנה הנוכחית- 2019, כשמיטב הספורטאים הישראלים עזבו לרגע את האימונים כדי לציין את הישגם בשנה החולפת. כצפוי, הג'ודוקא שגיא מוקי, אלוף העולם המכהן, הוכתר כספורטאי השנה (שנה שנייה ברציפות).

"הייתה לי שנה מדהימה עם הרבה רגעים מרגשים כשרגע השיא היה באליפות העולם. כיף לסיים את השנה עם התואר ספורטאי השנה אחרי שנה כזו מפרכת" סיפר מוקי. "אתה חווה כל כך הרבה דברים בקריירה הספורטיבית כמו הרבה מאוד משברים גדולים. להגיע לתקופה כזו זה סמל ניצחון. לדעת שהתגברת על כל כך הרבה דברים בדרך הזו ולא ויתרת על מי שאתה".

ספורטאי השנה הוסיף לגבי העלייה שחווה אחרי האולימפיאדה ב-2016: "לפעמים אומרים שבשביל להגיע לרגעים גדולים צריך לעבור משבר גדול. אם לא המקום החמישי בריו שבא גם עם הפציעה, אני לא יודע אם הייתי אלוף עולם היום. שאבתי מהתקופה הזו המון כוח. אני מרגיש שאני מגיע לכל תחרות סבב עם ערך מוסף ומשמעות. אני יודע שאני נמצא בתקופה טובה עכשיו ושהלחץ יגיע לפני טוקיו, אבל זו חלק מקריירה של ספורטאי מקצוען".


מוקי. "כיף לסיים את השנה עם התואר ספורטאי השנה אחרי שנה כזו מפרכת" (CHARLY TRIBALLEAU / AFP)

"יש לי צוות רחב ואת אורן סמדג'ה, שהוא המאמן הכי טוב בעולם. אני אנטרל את כל רעשי הרקע לפני. אני יודע שמדברים על מדליית זהב אולימפית, ואני יודע שלי יש ציפיות מעצמי. אני לא מנמיך מעצמי והוכחתי את זה השנה. אני רוצה להגיע בריא ובלי פציעות ויהיה בסדר. אני בטוח" סיכם.

לינוי אשרם, שזכתה במדליית ארד באליפות העולם, הוכתרה כספורטאית השנה. "השנה האחרונה ובעצם שלוש השנים האחרונות הייתה תקופה של הגשמת חלומות. עכשיו נשאר את המשחקים האולימפיים. בדרך לטוקיו אני אקח איתי הרבה דברים שעברתי בקריירה בין אם בתחרויות ובין אם באימונים" סיפרה אשרם.

"הגשמתי הרבה מטרות קטנות בדרך לגדולה שהיא האולימיפיאדה. מכל דבר אני לומדת ומיישמת". סיפרה המתעמלת המעוטרת לספורט1 והוסיפה: "בשנת 2019 משחקי אירופה הייתה התחרות הכי שונה שעברתי. היא הייתה היחידה שהיא כמעט כמו אולימפיאדה. היא בעצם מדמה אותה, כי שאר התחרויות לא. מה עכשיו? עשינו ריסטרט, מתכוננים, מכינים תרגילים חדשים ויוצאים למשחקים האולימפיים".


אשרם. "מכל דבר אני לומדת ומיישמת" (עמית שיסל, מינסק באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

קטי ספיצ'קוב, שזכתה במדליית כסף בספטמבר באליפות העולם, זכתה בתמריץ על הישגה. ספיצ'קוב סיכמה את השנה שלה מבחינה הישגית כשאמרה: "אני נורא מתרגשת כשמדברים על ההישג שלי מהקיץ. אני עדיין בשוק ושמחה שהצלחתי להגיע לאן שהגעתי שנה לפני האולימפיאדה. לוקח זמן עד שדברים קורים, ואני שמחה להיכנס לאותה רשימה עם שמות כמו לי קורזיץ ומעיין דוידוביץ'. זה כבוד בשבילי, ואני שמחה להחזיר את השייט לכותרות". הגולשת לא הסכימה להתייחס לשקרה אתמול במסגרת אליפות ישראל, שם נטשה נוי דריהן את הפודיום, כשספיצ'קוב עצמה זכתה בזהב.

מאמן השנה הנבחר הוא סרגיי וייסבורג, מאמן נבחרת הגברים בהתעמלות מכשירים. וייסבורג הביא בין היתר השנה את ארטיום דולגופיאט לעמוד על פודיום אליפות עולם ואירופה, את אכלס שטילוב למשחקים אולימפיים רביעיים ברציפות ואת אנדריי מדבדב לפודיום אליפות אירופה גם כן.

עוד קודם התראיין דולגופיאט, סגן אלוף העולם וסגן אלוף אירופה ואמר: "עד עכשיו בקריירה 2019 הייתה הכי טובה שלי. אני מקווה שהלאה יהיה הרבה יותר טוב. אני רוצה להתקדם מבחינת הישגים וגם סרגיי כמובן. אני אעבוד קשה ואעשה כל מה שצריך כדי שזה יקרה. אני יודע שאפשר לעשות עוד ולהרים את דרגת הקושי".


דולגופיאט. "יודע שאפשר לעשות עוד ולהרים את דרגת הקושי" (THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images)

הקשר המיוחד שלו עם שטילוב: "אלכס איתי מאז שעליתי לארץ. חלקנו את אותו האולם, ואנחנו כמו שני אחים שעוזרים זה לזה. אני שמח בשבילו על הקריירה שלו. עדיין לא דיברתי איתו על המשחקים האולימפיים ומה צריך לעשות ומה לא לעשות. אני מאמין שזה יקרה בהמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי