"אף אחד לא האמין בנו, אמרו שאני משוגע. בישראל יש בייסבול, ובייסבול טוב"

פיטר קורץ
פיטר קורץ | עדי אבישי

פיטר קורץ, מנהל נבחרת ישראל בבייסבול, שהתכנסה לגיבושון, נרגש מההעפלה לאולימפיאדת טוקיו 2020: "ב-2028 אני רוצה מדליה". גילי לוסטיג: "המשלחת הישראלית תהיה הגדולה ביותר אי פעם"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל בבייסבול התכנסה היום (שני) לגיבושון בארץ, במסגרתו גם ערכה מפגש עם התקשורת. כידוע, הנבחרת תערוך הופעת בכורה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 אחרי שקבעה את הקריטריון בספטמבר האחרון. זו הפעם הראשונה מאז מונטריאול 1976 שישראל שולחת נבחרת כדור לאולימפיאדה, כאשר אז עשתה זו נבחרת הכדורגל.

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, אמר: "מאוד חשובה לנו החשיפה של ענף הבייסבול אחרי שהם עשו את הבלתי ייאמן. אנחנו נהיה המשלחת הגדולה ביותר שהיינו אי פעם. אם בריו היינו 47, עכשיו נהיה בסביבות 80. למרות הקשחת הקריטריונים, הספורטאים הוכיחו שהם יכולים לעמוד במשימות יותר גדולות. אחרי 44 שנים מגיעה נבחרת כדור וזה לא דבר רגיל. מדובר בנבחרת שמגובשת בתוך עצמה, באווירה שלה ובמטרות שלה. לענף קבוצתי יש חשיבות בהצלחת המשלחת הכולה. ההישג של הנבחרת הוא גדול משום שמגיעות רק 16 נבחרות מכל העולם, וזה דבר מעורר הערכה. הנבחרת תצעד גם בטקס הפתיחה וזה יוסיף למשלחת". לוסטיג הדגיש שכל השחקנים הם אזרחי ישראל והוסיף: "הם ייצגו אותנו בצורה הטובה ביותר".

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, סיפר: "זה הישג יוצא מן הכלל. הספורטאים מאוד מחויבים הן למדינה והן למשלחת. מי שחולם בגדול מגיע בגדול ומנהל הנבחרת פיטר קורץ אכן חלם. זה כבוד גדול".


גילי לוסטיג (עדי אבישי)

קורץ עצמו אמר בהתלהבות: "יש בייסבול בישראל ויש בייסבול טוב. יש יותר מאלף יותר שמשחקים מגיל 6 ועד 50. אני מאוד גאה בנוער שלנו, שזכו באליפות אירופה עד גיל 18 דרג ב' ועכשיו עלו לדרג א'. אלה ילדים שגדלו פה וכולם ישראלים. היה לי הכבוד להיות עם הנבחרת הנוכחית באליפות העולם. אף אחד לא האמין בנו. ב-ESPN זלזלו בנו ובסוף הגענו למקום השישי בעולם. לפני שנתיים אמרתי שאני רוצה אולימפאידה 'זה רק לנצח ארבעה טורנירים'. לא האמינו לי, אמרו שאני משוגע. עשינו את זה. הבאתי עשרה שחקנים שעלו ארצה, קיבלו אזרחות ועזרו לנו לנצח את הטורנירים. הנבחרת תסתובב בין הילדים שמשחקים ולעודד את הילדים. בפריז 2024 לא יהיה בייסבול, אבל בלוס אנג'לס 2028 כן – ושם אני רוצה מדליה".

אריק הולץ, מאמן הנבחרת, שיתף את תחושותיו: "יש לנו הזדמנות של פעם בחיים. אני מאושר שהצלחתי להוביל את הנבחרת וגאה לייצג את ישראל".

טל הראל, שחקן הנבחרת, סיכם: "פטר קורץ הוא הרצל (חוזה המדינה, ס.א) של איגוד הבייסבול בישראל. עברנו דרך ארוכה כדי להיות פה ואנחנו עם הפנים קדימה. כולנו באים מרקע שונה ואנחנו באים לטוקיו 2020".  


נבחרת הבייסבול (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי