סלפטר: "החזון שלי שישראל תהיה מעצמת ריצות ארוכות כמו אתיופיה וקניה"

צ'מטאי וסלפטר. הדרך עוד ארוכה לרמות הגבוהות
צ'מטאי וסלפטר. הדרך עוד ארוכה לרמות הגבוהות | צילום: הוועד האולימפי בישראל

איגוד האתלטיקה ערך ערב גאלה לסיכום השנה, המאמן סיפר על שאיפותיו. מארו טפרי נבחרת לספורטאי השנה, לונה צ'מטאי-סלפטר לספורטאית: "אגיע מאוד תחרותית לטוקיו"

(גודל טקסט)

איגוד האתלטיקה ערך הערב (שני) ערב גאלה לסיכום שנת 2019 כשנושאו המרכזי הוא "האתלטיקה בדרך לטוקיו". פרסים חולקו למצטייני השנה, ביניהם מארו טפרי שנבחר לספורטאי השנה ולונה צ'מטאי-סלפטר שנבחרה לספורטאית. דן סלפטר נבחר למאמן השנה.

 
עמי ברן, יו"ר האיגוד, פתח את הערב ואמר: "כששואלים אותי מה עשיתי עבור האתלטיקה הישראלית, אני עונה כבר שנתיים שיש מכשולים לעמוד בהם. אני לא מצייר עולם ורוד של הספורט הישראלי והאתלטיקה, שכן לא אוכל להשלות את כולם. אתם, הספורטאים, נותנים אור לאתלטיקה ולמדינה. אתם נותנים מהחיים שלכם את הכל, לא מוותרים ונותנים השראה לסובבים אתכם. אתם נותנים לי השראה לעשות את כל שביכולתי יחד עם הצוות כדי לממש לכם את החלום".
 
דן סלפטר סיפר על התקדמות הריצות הארוכות בארץ: "הספורטאים שכאן הם תוצאה של ההתקדמות. החזון שלי הוא הרבה יותר רחוק ממה שקורה עכשיו. חלק מהדברים תלויים בנכונות של הרשויות להשקיע באתלטיקה. החזון שלי הוא שישראל תהיה מעצמה כמו אתיופיה וקניה. מבחינת ההתקדמות, יש השקעה טובה בספורטאים וזה ראוי להערכה. מצד שני, יש גם מגבלה כי ספורטאי מגיע לשובע כשהוא רחוק ממיצוי. בשנתיים האחרונות הבנתי לאן אפשר להתקדם גם בפן המקצועי וגם הכלכלי. משחקים אולימפיים ואליפויות עולם זה מאוד חלקי".


מארו טפרי (טיבור יגר)
 

 
לונה צ'מטאי-סלפטר סיפרה: "אני מרגישה קצת לחץ כשמדברים על כך שאנחנו בשנה אולימפית. כולם יגיעו מאוד תחרותיים לטוקיו וכך גם אני. אני יודעת שעכשיו זו תחרות מאוד גדולה".
 
הקופצת לגובה, דניאל פרנקל, נשאה את דברי האתלטים: "האתלטים לקחו חלק חשוב בוועדות השונות וכך למעשה קיבלנו זווית של אתלטים פעילים תוך כדי החלטות. כולנו יחד חווינו את הקשיים הכי גדולים בין אם בצבא ובין אם פציעות".
 
עוד תארים: 
תגלית השנה – טדסה גהתון, (זכה במדליית כסף באליפות אירופה עד 23).
האתלטית הצעירה של השנה – עדן פינקלשטיין.
האתלט הצעיר של השנה – עמרי שיף. 
שופט השנה – ויקטור טראמיץ'.
עמיתי כבוד – פרדי גולדשטיין ואריק קוקס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי