בעקבות התפשטות הקורונה: מסע הלפיד האולימפי יבוטל?

הלפיד האולימפי
הלפיד האולימפי | CHARLY TRIBALLEAU/AFP via Getty Images

המארגנים מסרבים בשלב זה להתייחס לביטול אפשרי של המשחקים האולימפיים בקיץ, אבל התפרצות הנגיף מובילה לכך שהמסורת ארוכת השנים על סף ביטול

(גודל טקסט)

רק אתמול (שלישי) שוחח בהרחבה דיק פאונד, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי ב-40 השנה האחרונות, בניסיון להדוף שמועות או חששות בכל הנוגע לקיום המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב. פאונד, חבר בכיר בוועדה, הבהיר כי יש עוד שלושה חודשים עד אשר יהיה צורך לקבל החלטות נחרצות לכאן או לכאן, אולם בשורה אחת בכל זאת הייתה בפיו: אם לא תהיה ברירה ונגיף הקורונה יתפשט ויסכן את קיום המשחקים האולימפיים, הם יבוטלו לאלתר ולא יידחו או יועתקו למדינה אחרת.

עם זאת, מסורת שאמור להתחיל כחצי שנה לפני המשחקים עצמם ונמצאת בסכנה היא הדלקת הלפיד האולימפי. מאז אולימפיאדת ברלין שנערכה ב-1936, כל ארבע שנים מדליקים את הלפיד האולימפי בעיר אולימפיה, יוון, ולאחר מסע שאורך מספר חודשים הוא מגיע לאצטדיון שבאותה שנה מארח את המשחקים ושם מדליקים את הלפיד המרכזי.

השנה המסע של הלפיד אמור היה להתחיל ב-12.3, בעוד כשבועיים, כעבור שבוע להמשיך לאתונה ועל פי התכנון אמור לנחות ביפן ולעבור ברחבי המדינה החל מה-26.3, בעיר פוקושימה, עיר שעברה אסון גרעיני קשה כתוצאה מרעידת האדמה ב-2011 והצונאמי שבא בעקבותיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי