אחרי השקעה של 10 מיליון שקלים: ענף ההתעמלות חוזר לוינגייט

אחד המתקנים החדשים בווינגייט
אחד המתקנים החדשים בווינגייט | אבי שי, מכון ווינגייט

ביוזמת משרד התרבות והספורט, מתקן אימונים חדש הוקם בשטח המכון להתעמלות האמנותית. במקביל, אולם "ברלין" עבר שדרוג משמעותי לטובת ענף ההתעמלות במכשירים

(גודל טקסט)

ענף ההתעמלות חוזר למכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. בשבועות האחרונים, הוקם במכון מתקן אימונים ייחודי וייעודי לנבחרת ההתעמלות האומנותית, לטובת אימונים לקראת המשחקים האולימפיים של בטוקיו 2020, בהשקעה כוללת של כ- 6.5 מיליון שקלים. במקביל, אולם ההתעמלות "ברלין", המשמש את ספורטאי ענף ההתעמלות במכשירים, עבר שיפוץ נרחב בעלות משוערת של 3.8 מיליון שקלים. הפרויקט נעשה ביוזמה ובמימון של משרד התרבות והספורט, והיום (חמישי) נערכה חנוכתם של המתקנים בטקס חגיגי. 

מתקן האימונים לענף ההתעמלות האמנותית נבנה בשיטת "בלון", והוא עומד בתקן האולימפי הדורש גובה של 14 מטרים. אורכו של המתקן הינו כ-50 מטרים ורוחבו כ-38 מטרים. המתקן אטום לחלוטין והותאם לתנאי מזג האוויר הייחודיים המתקיימים במכון וינגייט הנמצא ליד הים. האולם כולל מערכות רבות, ביניהן: מערכת איזון לחצי אויר להתמודדות עם רוחות ושינויים במזג האוויר באופן אוטומטי ובשליטה מרחוק, מערכות מיזוג אוויר לוויסות טמפרטורה ומניעת התעבות על דפנות המבנה, במבנה וגנרטור לגיבוי במקרה של הפסקת חשמל או כל תקלה אחרת במערכות.

במבנה הוצבו משטחי התעמלות אמנותית וציוד המאושרים על ידי הפדרציה העולמית להתעמלות לשימוש במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הציוד החדיש נרכש על מנת ליצור תשתית איכותית לטובת מתעמלי ההישג שיתאמנו במכון וינגייט.


אחד המתקנים החדשים בווינגייט (אבי שי, מכון ווינגייט)

עו"ד יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט אמר: "הקמת האוהל הייחודי ושיפוץ אולם "ברלין" עבור מתעמלות ומתעמלי איגוד ההתעמלות לקראת המשחקים האולימפיים, בוצעו כחלק מהמחויבות שלנו ומהרצון שלנו להעניק את האמצעים האופטימליים לספורטאים ולספורטאיות למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020". 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט הוסיף: "אנחנו מברכים על הגעתם של נבחרות ההתעמלות הבכירות של ישראל וצוותי האימון של ענף ההתעמלות למכון וינגייט, שהינו הבית הלאומי של איגודי הספורט בישראל".

שרית שנער, מנכ"לית איגוד ההתעמלות אמרה: "אנו נרגשים ומברכים על פרויקט הענק שצלח הודות לשיתוף פעולה הדוק בין משרד התרבות והספורט, מכון וינגייט ואיגוד ההתעמלות בישראל",

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי