צוברי ישתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו, דריהן ירדה למקום השני‎

שחר צוברי
שחר צוברי | עמית שיסל

המדליסט מבייג'ינג יתחרה באליפות העולם באוסטרליה על מקום בפודיום כשלשיוט המדליות יגיע מהמקום השלישי, אך את מקומו באולימפיאדה הוא כבר הבטיח. הגולשת איבדה את הפסגה וזקוקה למהפך כדי לעקוף את ספיצ'קוב

(גודל טקסט)

היום הרביעי של אליפות העולם בשייט בסורנטו, אוסטרליה הסתיים כשלנבחרות הישראליות שתי בשורות: אצל הגברים שחר צוברי הבטיח השתתפות במשחקים אולימפיים בפעם הרביעית ברציפות ואצל הנשים הכל פתוח בשיוט המדליות שייערך מחר וינעל את התחרות.

אחרי שנוי דריהן הובילה בשלושת הימים הראשונים, את יום השיוטים היום היא סיימה במקום השני הכללי. היא אמנם הבטיחה מדליה, אך לפי הקריטריון הישראלי היא תעפיל לטוקיו 2020 במקומה של קטי ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם 2019, רק אם תזכה במדליית הזהב. לדריהן יש סך של 34 נקודות, כמו לליליאן דה גאוס. להולנדית יש פחות נקודות שליליות מאשר לישראלית, שסיימה היום 24, 2 ו-9 נקודות. אמנם ה-24 לא נחשבות בניקוד הסופי, אך בשיוט המדליות מחר יהיה על דריהן להמשיך ביכולת שהציגה בימים האחרונים כדי להבטיח את ראש הפודיום.

ספיצ'קוב עלתה מהמקום השישי למקום החמישי עם 61 נקודות (היום קבעה 14, 1 ו-3 נקודות כאשר הנקודות שקבעה בשיוט הראשון לא יחשבו לה). מאיה מוריס מדורגת כעת במקום ה-15 (14, 17, 17) ונוגה גלר במקום ה-18 (11, 8, 4).


שיוט מדליות מוצלח וחזרה לפסגה שווה מקום בטוקיו. דריהן (SAILING ENERGY)

בגברים, שחר צוברי בן ה-33 יגיע מחר לשיוט המדליות בניסיון לזכות באחת וזאת כשהוא כבר עם הכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו. צוברי סיים את השיוט שלו היום במקום השלישי (5, 18, 8) כאשר השיוט השני לא נחשב לסך הנקודות שלו. תום ראובני העפיל לשיוט המדליות מהמקום העשירי (17,28,23) כאשר לו יש סך הכל 76 נקודות. אופק אלימלך עלה למקום ה-21 (9,2,5), יואב כהן נותר במקום ה-24 (9,7,20) ויואב עומר במקום ה-29 (30,30,18).

העפלתו של צוברי למשחקים האולימפיים בטוקיו מצרפת אותו אל אלכס שטילוב, שגם עבור המתעמל וגם עבור הגולש מדובר במשחקים אולימפיים רביעיים ברציפות אחרי שעברו את בייג'ינג 2008, לונדון 2012 וריו 2016. מתוקף היותו של צוברי מדליסט ארד אולימפי מהמשחקים האולימפיים בסין, במשלחת לטוקיו יהיו שני מדלסטים אולימפיים כשגם הג'ודוקא אורי ששון הבטיח את השתתפותו. 

לקראת שיוט המדליות, מאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג: "הקמפיין הזה של בחירת הנציג הישראלי מסתיים בצורה ערכית מדהימה עם שיתוף פעולה מדהים באימוני הנבחרת ובתחרויות. שחר מוביל את הדירוג הפנימי וכמו שהבטחתי לספורטאים, ההמלצה שלי לבחירה במוביל תהיה פורמליות בלבד. אנחנו מרוכזים כעת במאבק של שחר על המדליה מחר".

תום ראובני, גור שטיינברג, שחר צוברי ושחף אמיר (Dom Tidey)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי