"הוועד האולימפי צריך להכחיש בגלל טיפש שזרק אבן לים"

טוקיו 2020
טוקיו 2020 | KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images

דבריו של הרויוקי טקהאשי ("ב-24.07.2020 ייערך טקס הפתיחה בטוקיו") והאם המשחקים ייערכו ללא קהל ("על כל אדם שיגיד שהוא לא בא, יהיה יפני שיקפוץ על הכרטיס שלו"). אלכס גלעדי עושה סדר

(גודל טקסט)

אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, דיבר הערב (רביעי) בתכנית הספורט של 103FM והצהיר: "אין לנו שום תכנית חלופית, כי ב-24.07.2020 ייערך טקס הפתיחה בטוקיו". על דבריו של הרויוקי טקהאשי, חבר המועצה של הוועדה המארגנת של אולימפיאדת טוקיו 2020, שאמר כי הארגון שוקל לדחות את המשחקים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אמר גלעדי: "כל יפן וכל הוועד האולימפי צריכים להכחיש בגלל טיפש שזרק אבן לים. הוא ירה מהמותן בלי לחשוב".

גלעדי הבהיר: "מחר בשעה 12:00 בצהריים מדליקים את הלפיד האולימפי באולימפיה, זו התשובה הטובה ביותר עבור כולם. זה יקרה ללא קהל? גם אני לא באולימפיה ואני סגן יושב ראש ועדת התיאום. ממשלת יוון ביקשה לצמצם את המשלחות. הם אומרים למה לקחת סיכון, הרי גם להם יש מספר לא מבוטל של חולים בקורונה. אנחנו צריכים לקוות שתהיה שמש, כדי שיוכלו להדליק את הלפיד".

על כך שרוב הספורטאים בארץ ובעולם מושבתים מפעילות: "אני יודע שההתאחדויות הבינלאומיות, שהן אלה שאמונות על זה, מכינות תכנית חדשה. כמו שהספורטאים שלנו יעמדו בפני טורנירים שהם לא תכננו ולא היו בלוח הזמנים שלהם, כך גם כל הספורטאים בעולם. צריך להתאמן כל הזמן, אפילו אם אתה נמצא אך ורק במכון וינגייט ולא יוצא משם. כל ספורטאי צריך להתאמן כדי להכין את עצמו בצורה הטובה ביותר".


האם לא יהיה קהל באולימפיאדה
: "אם אתה שואל אותי, היפנים מתפללים שלא יגיע קהל. היו דרישות ליותר משבעה מיליון כרטיסים. על כל אדם שיגיד שהוא לא בא, יהיה יפני שיקפוץ על הכרטיס שלו. יש אנשים שקמים כל בוקר עם פח ביד וצובעים את העולם בשחור. האופטימיות מחייה אותי עד מאוד. סין הצליחה להשתלט על המצב, כך גם קוריאה ויפן. זה הגיע עכשיו לעולם המערבי שלא היה מוכן ולא הכין את עצמו. מי שיש לו רפואה כושלת כמו באיטליה, משלם את המחיר. גם הם בסוף יתאימו את עצמם ויצליחו להשתלט על המצב. אמריקה לדעתי היא המסוכנת מכולן, כי אין שם גוף אחד שמחליט בשביל כולם ולכן זה ייקח עוד חודש-חודשיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי