גלעדי: "האולימפיאדה תיערך בתאריך המקורי". הספורטאים היחידניים סובלים

אלכס גלעדי
אלכס גלעדי | Alexander Hassenstein/Getty Images for IAAF

בזמן שהספורטאים נאלצים להתמודד עם שינויים ודחיות בתחרויות בגלל הקורונה, חבר הוועד האולימפי הבינ"ל אופטימי: "הנגיף בדרך להיות מובס". איגוד הג'ודו האריך את תאריך סיום הקריטריון לאולימפיאדה

(גודל טקסט)

התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם ממשיכה להשפיע גם על הספורטאים היחידניים, והיום (חמישי) נוספו עוד שינויים ודחיות לתחרויות הקרובות כשבאופק המשחקים האולימפיים בטוקיו.

איגוד ההתעמלות הבינלאומי הודיע הבוקר על כך שגביע העולם בהתעמלות מכשירים, שעתיד היה להתקיים בדוחא השבוע, נדחה ל-3 ביוני. לדחייה יש השפעה ישירה על שני מתעמלים ישראלים שעדיין מחפשים את הקריטריון לטוקיו – אנדריי מדבדב (סגן אלוף אירופה המכהן במכשיר שולחן הקפיצות) ואלכס מיאקינין. עבור השניים, שנמצאים כעת בבאקו, טיסת ההמשך לדוחא לא תצא לדרך ולא רק שהשניים יצטרכו לחכות לתחרות הבאה (בינתיים גם גביע העולם בשטוטגרט שהיה מתוכנן להתקיים ב-20 למרץ בוטל), אלא גם ככל הנראה להיכנס לבידוד, לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות.

בהתעמלות אמנותית, גביע העולם שהיה אמור להתקיים בפזארו שבאיטליה ב-3 לאפריל נדחה ל-3 ביוני. אגב, לא רק לינוי אשרם, המתעמלת האמנותית הבכירה של ישראל, שינתה את סדר התחרויות שלה ונמנעת כעת מלצאת לתחרויות בחו"ל, אלא גם האחיות דינה וארינה אברינה מרוסיה. במילים אחרות, צמרת הענף נעדרת כעת מהתחרויות שאמורות לשמש כהכנה לדבר הכי גדול – המשחקים האולימפיים.


לינוי אשרם (AFP)

ענף נוסף בו יש שני ישראלים שמחפשים את הקריטריון לטוקיו הוא הטאקוונדו. אבישג סמברג אצל הנשים ונמרוד קריבצקי אצל הגברים היו אמורים לצאת לתחרות בה מחולקים כרטיסים לטוקיו במוסקבה, אולם התחרות כעת נדחתה לסוף חודש מאי.

איגוד הג'ודו העולמי (IJF), שהודיע השבוע כי מבטל את התחרויות שלו בסבב עד סוף אפריל, החליט כי תאריך סיום הקריטריון לאולימפיאדה יוארך עד ה-30 ביוני ויכלול תחרויות נוספות. התאריך המקורי לסיום הקריטריון היה אמור להיות ה-25 במאי, אולם המצב גרם לכך שאין מספיק תחרויות עד אז כדי שהספורטאים שעל התפר יצברו את הניקוד הדרוש להם כדי להיכלל בסופו של דבר ברשימת הטופ 18 בכל משקל, ממנה מעפילים למשחקים האולימפיים.

בתוך כך, היום יוזנק הלפיד האולימפי מהעיר אולימפיה שביוון ויעשה את דרכו בשבועיים הקרובים עד שיגיע לאצטדיון האולימפי בטוקיו. כלומר, עדיין, מבחינת הוועד האולימפי הבינלאומי, עסקים כרגיל.

אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינ"ל, עם ספורט1 והתייחס להשפעת הקורונה על המשחקים האולימפיים ועל התחרויות בפרט: "צריך להסתכל על הצד הנכון של כל זה. סין השתלטה על הקורונה, דרום קוריאה משתלטת ויפן משתלטת. בנוגע ליבשת אירופה, יש מדינה אחת באמת שבפאניקה גדולה (איטליה). בנוגע לארצות הברית, שם עדיין לא יודעים. אין שם גוף אחד שמפקח, אז ייקח להם עוד חודש אולי חודשיים. הכל הסתדר. הנגיף הזה בדרכו להיות מובס. לא רק שכרגע המשחקים האולימפיים יערכו בתאריך המקורי (24 ביולי), התאריך הזה גם לא הולך להשתנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי