הלפיד האולימפי יצא לדרך: "מזכיר לאנשים כמה השלום יקר"

הלפיד האולימפי
הלפיד האולימפי | VALERIE GACHE/AFP via Getty Images

בצל משבר הקורונה, טקס ההדלקה בעיר אולימפיה שביוון נערך בנוכחות 100 איש בלבד והלפיד החל במסע לטוקיו. יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי: "האנושיות שלנו חזקה יותר מכל הכוחות שרוצים לחבל בנו"

(גודל טקסט)

הלפיד האולימפי יצא היום (חמישי) מאולימפיה שביוון לכיוון יפן, שם הוא אמור להיעצר באצטדיון האולימפי בטוקיו ולסמן את פתיחת המשחקים האולימפיים שאמורים להיערך ביולי הקרוב. בשל נגיף הקורונה המתפשט ברחבי העולם, ישנם סימני שאלה בנוגע לקיום אירוע הספורט הגדול בעולם, אולם בוועד האולימפי הבינלאומי המשיכו היום לשדר עסקים כרגיל, גם אם בטקס נכחו 100 אנשים בלבד.

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, אמר בנאומו: "העולמיות הזו היא מה שמייחד את המשחקים האולימפיים. באולימפיאדת טוקיו 2020 נעמוד ביחד. ביחד, מאוחדים, עם כל הגוון שקיים בנו. אנחנו נהיה מאוחדים בזכות המחויבות שלנו לערכים האולימפיים. נהיה מאוחדים על ידי הרגשות שלנו. זה הופך כל אחד מאיתנו לחבר ייחודי בקהילה האולימפית. הקהילה הזו תראה לעולם שהאנושיות שלנו חזקה יותר מכל הכוחות שרוצים לחבל בנו".

סגן הנשיא של המשחקים האולימפיים, היפני טושאיקי אנדו, אמר: "עברו 56 שנים מאז שטוקיו אירחה בפעם האחרונה את האולימפיאדה. במבט לאחור, לטוקיו יש את הכבוד להיות העיר הראשונה באסיה לארח את האירוע הזה (שנת 1964). בתיאום עם הרוח האולימפית, הלפיד האולימפי משרת אותנו כסמלו של השלום ובכך הוא יבקר במספר ערים באסיה לפני שינחת בסופו של דבר ביפן. מסע הלפיד האולומפי בכל רחבי יפן מזכיר לאנשים כמה השלום יקר. הוא מביא את האנשים ביפן לקוות למחר בטוח יותר וכן כמבט לעתיד".

אנדו אולי רמז לקורונה, כשהזכיר אירועים על-אנושיים שפקדו את יפן בשנים האחרונות וכן את הקשיים, כשהוסיף: "מאז אותו הזמן, יפן סבלה מכמה רעידות אדמה, צונאמים ועוד אסונות טבע. רבים מאיתנו נשארנו עם לב שבור כשראינו אנשים מאבדים את יקריהם ואהוביהם. יחד עם זאת, האנושות מביאה איתה התאוששות מהירה. זיכרונות הלהבה האולימפית מסתובבת ברחבי יפן לפני 56 שנים זרעה בנו תקווה וגרמה לנו לשאוב ממנה עידוד. האנשים ביפן מצפים למלא את ליבם בתקווה, ויחד עם עזרה של חברינו מסביב לעולם, אנחנו נתגבר על קשיי מצוקה רבים. הדלקת הלפיד האולימפי היום מציינת את פתיחתם של המשחקים האולימפיים בטוקיו. הנושא של הלפיד הפעם הוא 'התקווה תאיר את דרכינו'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי