בעקבות קנדה ואוסטרליה: האולימפיאדה עשויה להידחות ל-2021

אולימפיאדת טוקיו 2020
אולימפיאדת טוקיו 2020 | CHARLY TRIBALLEAU/AFP via Getty Images

אחרי תקופה ארוכה, ובעקבות החלטת שתי הנבחרות לא לשלוח ספורטאים לטוקיו, הוועד האולימפי הבינלאומי הגיב למתקפת הקורונה ושוקל לדחות את המשחקים האולימפיים לשנה הבאה: "בלתי נמנע"

(גודל טקסט)

המשחקים האולימפיים שהיו אמורים להיפתח בטוקיו, בעוד ארבעה חודשים, צפויים להידחות בקרוב ל-2021. כך מדווח הבוקר בכלי התקשורת ברחבי העולם, בעקבות מתקפת הקורונה העולמית המשבשת את חיינו.

הדחייה הפכה להיות בלתי נמנעת, לאחר שקנדה ואוסטרליה הודיעו כי לא ישלחו את נציגיהם לתחרויות ביפן. במשך תקופה ארוכה הוועד האולימפי הבינלאומי התעקש על קיום המשחקים בכל מחיר, אבל ככל שהתפשטות הנגיף תופסת תאוצה מדי יום, הדבר הפך לכמעט בלתי אפשרי.

נשיא הועדה, תומאס באך, שזכה למתקפה מכל הגורמים המעורבים במשחקים (ספונסרים, ספורטאים ומדינות) פירסם הצהרה אמש (ראשון) ובה כתב: "אני יודע שזו סיטואציה חסרת תקדים, שמשאירה הרבה שאלות ללא מענה. אני גם מבין שתגובה רציונלית היא בלתי אפשרית בתקופה הזאת, בעקבות סערת הרגשות שעוברת על רבים". 

מיד לאחר ההצהרה, אוסטרליה וקנדה הודיעו על הצעד הדרמטי כשגם הועדים האולמיפיים בברזיל וסלובניה הודיעו כי ישקלו לנקוט צעדים דומים. גם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, סיפק הצהרה דומה: "קשה לערוך משחקים אולימפיים בזמנים כאלה. הדחייה נראית בלתי נמנעת. הוועד האולימפי הבינלאומי יבחן כיצד לפעול בחודש הקרוב, וכחלק מהתהליך הזה, דחייה היא אכן אפשרית".

יפן בזבזה 12.6 מיליארד דולר באופן רשמי על האולימפיאדה עד כה, ולנוכח הביקורת הלאומית, עלולה להפסיד עוד יותר במקרה של דחייה. הוועד הבינלאומי שמר 2 מיליארד דולר בצד למקרה כזה, אך אין ספק שמדובר במכה כלכלית קשה למדינה. 

נכון להיום, נדבקו 1,100 אנשים ביפן בקורונה. 825 מתוכם עדיין חולים, 41 מתו ו-235 החלימו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי