קו: "ספורטאים שקבעו את הקריטריון לטוקיו, מקומם מובטח"

לינוי אשרם עם המדליות
לינוי אשרם עם המדליות | דני מרון

ברחבי אירופה דווח שספורטאים שכבר העפילו למשחקים האולימפיים לא ייפגעו, גם נשיא איגוד האתלטיקה הבינלאומי אישר זאת וגם רמז שאליפות העולם ב-2021 עשויה להתקיים כמתוכנן

(גודל טקסט)

ימים ספורים אחרי שהמשחקים האולימפיים בטוקיו נדחו רשמית ולא ייערכו בקיץ הקרוב, אבל עוד לפני שאפילו ברור מתי הם ייערכו, מתפרסמות הערב (שישי) ברחבי אירופה ידיעות על כך שספורטאים שכבר השיגו את הקריטריון האולימפי לא צריכים לחשוש – מקומם במשחקים ב-2021 מובטח.

לפי הדיווחים, בשיחה של ראשי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית הם הרגיעו את ההתאחדויות ברחבי העולם ומסרו כי ספורטאים שכבר עמדו ביעדים, לא יצטרכו להוכיח את עצמם מחדש ויישמרו על הכרטיס למשחקים האולימפיים. גם סבסטיאן קו, נשיא איגוד האתלטיקה הבינלאומי, התייחס לכך הערב ואישר: "ספורטאים רבים כבר העפילו ולכן מעמדם לא ייפגע. כל הספורטאים שעמדו ביעד, יהיו במשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2021".

קו גם אישר כי ספורטאים טרם השיגו את הקריטריון יזכו להזדמנויות להבטיח את מקומם ב"הליך הוגן" וכשנשאל על אליפות העולם באתלטיקה שנערכת כל שנתיים ואמורה להיערך בפעם הבאה ב-2021, הודה: "אם נצטרך לדחות את התחרות ל-2022, שנה אחרי משחקים אולימפיים, אז תהיה תחרות נוספת גם ב-2023 ואז יהיו משחקים אולימפיים ב-2024. אני חושב שאנחנו נוכל לחיות עם זה וגם הספורטאים, אבל נצטרך לשקול אם לערוך ארבע תחרויות כאלה תוך שלוש שנים".

קול, שהיה האחראי למשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012, כמובן הביע את תמיכתו בדחיית המשחקים: "זו לא הייתה החלטה קלה, אבל כולם עשו ככל שביכולתם כדי לקיים את המשחקים. כל ההתאחדויות כעת משוחחות בניסיון להגיע להסכמות על תאריך חדש ולכל אחת הבקשות שלה, אבל החלטנו שהדברים יישארו חסויים עד שנצא בהודעה משותפת".


שגיא מוקי. בשנה הבאה בטוקיו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי