משחקי העולם נדחו ליולי 2022: "זה הרע במיעוטו"

נילי בלאק עם בני קוגן
נילי בלאק עם בני קוגן | יואב אלון

אירוע ספורט בין לאומי נוסף מושפע מהקורונה: בעקבות דחיית המשחקים האולימפיים וכפי שנהגו מארגני המכביה ה-21, גם התחרות שאמורה הייתה להיערך בקיץ 2021 בארה"ב תיערך באיחור של שנה

(גודל טקסט)

האיגוד הבין לאומי של משחקי העולם (IWGA) והוועדה המארגנת בברמינגהם (BOC), הגיעו להסכמה לדחות את משחקי העולם ה-11 במספר, לתאריכים חדשים – 7 עד ה-17 ביולי 2022, דחייה של כשנה לתחרות שהייתה אמורה להיערך ביולי 2021.

כמו המכביה ה-21 שנדחתה, ההחלטה על הדחייה נובעת מהחלטת הוועד האולימפי העולמי (IOC) לדחיית האולימפיאדה לשנת 2021, וההבנה כי קיום משחקי עולם לצד המשחקים האולימפיים ימנע מאנשי ספורט רבים לקחת חלק בשני אירועי הספורט חשובים הללו. "ברגע שיצאה ההודעה מהוועד האולימפי העולמי, הוועד של משחקי העולם, החל מיד להתארגן על תאריכים אלטרנטיביים לקיום משחקי עולם, תוך ווידוא שהשותפים לאירוע וכל מי שלוקח חלק בארגון ואירוח משחקי העולם, לא נפגעים כתוצאה מהדחייה", נמסר.

"מהבדיקה שנעשתה בוועד, עלה כי ישנה אפשרות אחת בלבד לקיום המשחקים ב-10 ימי המשחק, במהלכם כלל המתקנים והשירותים יכולים להיות זמינים, ואלו הם התאריכים: 7-17 ביולי 2022. ארגון IWGA וכלל הענפים המשתתפים הביעו תמיכה מלאה לתכנית החלופית, אשר אושרה בשיחת וועידה עם כלל הפדרציות החברות בארגון".

חוזה פרורנה, נשיא IWGA: "כעת נדרשות הכנות רבות למימוש התכנית וההחלטה שהתקבלה, ודיווחים נוספים יינתנו בהמשך. התרשמנו מהגמישות והיעילות של חברנו בברמינגהם, אשר הצליחו ביומיים בלבד, לאחר הכרזת ההחלטה של הוועד האולימפי , לחבר בין כל הגורמים הרלוונטיים ולהתניע את התהליך לאירוח משחקי העולם ב-2022".

אריק קפלן, נשיא התאחדות "אילת", ההתאחדות לענפי הספורט הלא אולימפיים בישראל: "הספורטאים המצטיינים של ישראל, נערכו ,נערכים ומחכים בקוצר רוח לקראת "משחקי העולם", (ה"אולימפיאדה" של ענפים שאינם אולימפיים). אנו מבינים כי לאור הנסיבות הקיימות, לא ניתן היה לקיים את האירוע כמתוכנן והפתרון הוא הרע במיעוטו לאור מה שקורה בעולם הספורט. אין לי ספק כי ספורטאינו אשר יעפילו "למשחקי העולם" בברמינגהם ב-2022, יביאו גאווה רבה למדינת ישראל, בדיוק כפי שהם עושים במהלך כל השנה באליפויות השונות. אני מאחל לספורטאינו לנצל את תוספת הזמן שניתנה, להביא את עצמכם לכושר ומוכנות עוד יותר גדולים, ובתקווה שהמנון התקווה ינוגן על הפודיומים בברמינגהם ב-2022".


קפלן (באדיבות התאחדות אילת)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי