מורי: "אם לא נשתלט על נגיף הקורנה, האולימפיאדה תבוטל"

אוהדי יפן
אוהדי יפן | Gettyimages

יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים בטוקיו הכריז כי דחייה נוספת היא לא אפשרות. יושטקה יוקוקורה, שר הבריאות של יפן, נשמע פסימי: "בלי חיסון יעיל עד 2021, יהיה קשה לקיים את המשחקים"

(גודל טקסט)

"אם לא תושג שליטה על מגיפת הקורונה עד שנת 2021, אולימפיאדת טוקיו תבוטל", כך הכריז הבוקר (שלישי) יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים, יושירו מורי. גם ד"ר יושטקה יוקוקורה, שר הבריאות של יפן, נשמע פסימי: "אלא אם יפותח עד אז חיסון יעיל, אני חושב שיהיה קשה מאוד לקיים את האולימפיאדה בשנת 2021".

כשנשאל האם המשחקים לא יידחו פעם נוספת אם המגיפה תמשיך להשתולל, מורי השיב בצורה נחרצת: "בסיטואציה כזו, האולימפיאדה תבוטל". עם זאת, יו"ר הוועדה המארגנת הבהיר: "אם הנגיף ייעלם וההתמודדות איתו תצליח, כפי שכולנו מצפים, המשחקים יתקיימו כמתוכנן, כלומר בקיץ 2021. האנושות כולה בונה על כך".

בחודש מארס האחרון, כזכור, ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הצהיר כי שוחח עם ראשי הוועד האולימפי והצדדים הגיעו להסכמה על דחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו בשנה. אירוע הספורט הגדול בעולם אמור היה לצאת לדרך ב-24 ביולי ולהימשך עד ה-9 באוגוסט, אולם הוא נדחה בפעם הרביעית משחר ההיסטוריה.

הדחיות הקודמות היו בשתי מלחמות העולם הראשונות, ב-1916 וב-1940 – גם אז האולימפיאדה הייתה אמורה להיערך בטוקיו, הועברה להלסינקי ונדחתה. לאחר מכן גם לונדון 1944 נדחתה מסיבה זהה וכך קרה שלא נערכו משחקים אולימפיים מ-1936 ועד 1948.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי