אריק זאבי: "אנסה לשנות את המכביה בפן הספורטיבי והשיווקי"

אריק זאבי
אריק זאבי | דני מרון

ג'ודאי העבר, שנבחר ליו"ר החדש של המכביה ה-21 שתיערך בקיץ 2022, סיפר על התפקיד החדש ב-103FM: "בפועל כבר התחלתי, אפילו שזה לא אושר רשמית. אני אמור לתת פתרונות לדברים שאולי היו חסרים קודם לכן"

(גודל טקסט)
בעקבות מגפת הקורונה בכל העולם, בין שלל התחרויות הגדולות בעולם וביניהן אליפות אירופה בכדורגל או המשחקים האולימפיים, גם המכביה ה-21 נדחתה. התחרות אמורה הייתה להיערך בשנה הבאה, אלא שהזזת אולימפיאדת טוקיו לקיץ 2021, לא הותירה ברירה למארגנים אלא לדחות גם את המכביה שתיערך כעת בקיץ 2022.

לאחר הדחייה, היו"ר אילן פרנקו ביקש לסיים את תפקידו והשבוע הוחלט כי מי שישמש כמחליפו הוא המדליסט האולימפי, מי שהיה סגן אלוף העולם וגם אלוף אירופה מספר פעמים, ג'ודאי העבר אריק זאבי. אתמול (רביעי) הוא סיפר בתוכנית הספורט ב-103FM על התרגשותו מהתפקיד החדש, אליו הוא ימונה רשמית בשבוע הבא.

כיצד עלתה האפשרות למנותו ליו"ר: "בשנתיים האחרונות הייתי חבר צוות במכבי והקשים הודקו. היו"ר הנוכחי נאלץ לעזוב והוצע לי התפקיד, זה לא משהו שכיוונתי אליו, אבל חשבתי על זה ומדובר באתגר שמעניין אותי. האירוע נדחה, אז יש לי שנה להיכנס לעניינים וללמוד את החומר. בפועל כבר התחלתי, אפילו שזה לא אושר רשמית".

הסיבות ללקיחת התפקיד: "זה תפקיד התנדבותי, אבל יש החזר הוצאות. זה אתגר מאוד מעניין. וכן, היו לי שני חששות עיקריים ורק אחרי מספר שיחות החלטתי לקפוץ למים העמוקים. אני מדבר בהרצאות שלי על כך שצריך לצמוח מכל אתגר, אז נאה דורש נאה מקיים. החלטתי ללכת על זה".


זאבי על המזרן, אי שם ב-2008. הספורטאי הראשון בתפקיד (CHRISTOPHE SIMON/AFP via Getty Images)


על משחקי המכביה: "זו תחרות שממומנת ברובה על ידי הספורטאים עצמם, אירוע מדהים שכולל אלפי ספורטאים מ-80 מדינות. מגיעות לארץ משפחות שברובן יהיו לראשונה לישראל – ואתם יודעים מה אנשים חושבים על ישראל לפני ואחרי, הרבה מהאנשים הופכים לשגרירים הכי טובים שלנו. אלה שלושה שבועות שבהם התיירות משגשגת. זה אירוע שכל משרד היה מאמץ לעצמו וכשמדובר בספורט אז זה משמח פי שבעתיים".

האירועים הגדולים שייערכו במקביל: "צריך לומר את האמת, המכביה לא יכולה להתחרות באירועים הגדולים בעולם ולכן גם הגדילו את המשקל של תחרויות הנוער. אז הצמרת העולמית כנראה לא תיטול חלק במכביה, אבל אנחנו תמיד מנסים וגם אשים על כך דגש שיגיעו ספורטאים בכירים – ולשמחתנו יש לא מעט ספורטאים יהודים מצליחים".

שינויים שיהיו במכביה ה-21 לאור בחירתו לתפקיד: "עשו בחירה שונה לגמרי מבדרך כלל. אני הספורטאי הראשון שנבחר, צעיר בהרבה מאנשים שבדרך כלל כיהנו בתפקיד. אני אמור לתת פתרונות לדברים שאולי היו חסרים קודם לכן, אנסה לראות כיצד אני יכול לשנות בפן הספורטיבי והשיווקי. אני עוד לא יודע לומר מה אני יכול לעשות כי אני לומד את החומר, אבל אני לא רוצה לעשות את התפקיד כדי להגיד שהייתי יו"ר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי