פרשת הספורטאית שניהלה רשת לסחר בנשים: בכירה במשטרה עם הפרטים

ניידת משטרה
ניידת משטרה | ערן לוף

דוברת מחוז תל אביב, סנ"צ מירית בין מיור, דיברה ב-103FM והתייחסה למעצר האתלטית הישראלית לשעבר: "מדובר גם בהלבנת סכום כסף המוערך במיליוני שקלים"

(גודל טקסט)

פרשה מזעזעת שהטילה כתם גדול על הספורט הישראלי נחשפה הבוקר (שני): אתלטית בכירה לשעבר נעצרה יחד עם שבעה אנשים נוספים בחשד לניהול רשת סחר בנשים. בהמשך לפרסום, סנ"צ מירית בן מיור, דוברת מחוז תל אביב במשטרת ישראל, עלתה לשידור בתכנית הספורט של 103FM וסיפקה פרטים בנושא.

"החקירה נפתחה ביולי 2019 בעקבות מידע שהגיע אלינו, לפיו הרשת הייתה בקשר רציף עם רוסיה ואוקראינה ופרסמה שם מודעות דרושים לעיסוק בעיסוי בישראל", סיפרה סנ"צ בן מיור. "למעשה, הנשים מובאות לארץ לשם זנות ונכנסות כתיירות ומגיעות לאותה גברת שמנהלת את העסק יחד עם בן זוגה לשעבר. הנשים פועלות בדירות דיסקרטיות באזורי גוש דן והשרון, במכוני עיסוי ושירותיים מיניים וכל זה בהנהלת ספורטאית העבר המוכרת. אחד הדברים המפתיעים הוא שדווקא נשים מובילות את הסיפור הזה".

מדוע שמה של ספורטאית העבר נאסר לפרסום: "צו איסור הפרסום ניתן מטעם בית משפט השלום לבקשת הסנגורית שמייצגת אותה, בדיון הבא אני מעריכה שיהיה היתר. מעצרם של כל שמונת העצורים הוארך בארבעה ימים. חשוב לציין כי החקירה הזו בשיתוף עם הרשות להלבנת הון, ביטוח לאומי והפרקליטות. מדובר בהלבנת סכום המוערך במיליוני שקלים, כך על פי החשד".

האם יש מעורבים נוספים חוץ מאלה שנעצרו: "אנחנו בודקים את העניין כרגע בשלבי חקירה גלויה, ככל הנראה מדובר רק בנשים הללו אבל הרשת מספיק מסועפת ולכל אחד יש תפקיד מוגדר. יש אדם אחד שכל תפקידו הוא לפעול להלבנת ההון".

חקירה קודמת נגד אותה ספורטאית נסגרה בגלל שחוקר ימ"ר סרח: "אכן היה נגדה כתב אישום קודם, בניגוד למה שפורסם הוא בוטל בשל מספר כשלים ראייתיים ולא רק בגלל הנקודה הזו. מה גם שאותו חוקר שסרח, מעורבותו לא הייתה בתיק שלה, אלא במקרה של רשת אחרת. ברגע שהבנו שהייתה שם התנהלות בלתי ראויה, הוא פוטר מהמשטרה, נשפט בהמשך ונשלח למאסר".

עופר מועלם, מפקד ימ"ר ת"א, הציב את החקירה בראש סדר העדיפויות: "אתה מכיר אותו היטב וציינת את שמו, אתה יודע מי האיש, אף אחד בימ"ר ת"א לא פועל באופן אישי. אנחנו פועלים מתוך מקום של לחשוף עבירות, בטח עבירות מתחום המוסר כשיש לנו נשים שמגיעות להרוויח כסף אבל הן קורבנות לכל דבר ועניין. אני חייבת לציין שהמשטרה לקחה את הנשים הללו למקום בטוח, אנחנו דואגים להן ומטפלים בהן".

לסיום, סנ"צ מיור הבהירה כי למרות שמעורבות בן הזוג לשעבר של הספורטאית משמעותית, אותה אתלטית היא הרוח החיה מאחורי הפשע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי