אבל בענף השייט: אהרון בוצר הלך לעולמו בגיל 88

אהרון בוצר
אהרון בוצר | איגוד השייט

ראש ההתאחדות הבינלאומית לגלשני רוח לשעבר, חבר כבוד בהנהלת דגם הגלשנים האולימפיים ומבין אלה שהביאו את ספורט גלישת הרוח לארץ, נפטר. באיגוד מרכינים ראש

(גודל טקסט)

איגוד השייט הודיע היום (שני) באבל כבד על מותו של אהרון בוצר ז"ל, דמות מפתח בעיצוב פני הספורט הימי בישראל ובביסוס מעמדו הבינלאומי של השייט הישראלי במוסדות השייט העולמיים.

עוד מילדותו, לאחר שעלה מפולין לישראל בגיל 3 בשנת 1935, נמשך לים ובעיקר לספורט הימי. פעילותו העשירה בתחום זה נמשכה במשך עשרות שנים בהן היה חבר בהנהלת מועדון יורדי ים "זבולון" ומראשוני שופטי השייט הבינלאומיים של ישראל. אהרון ייצג את המדינה כשופט בתחרויות שייט ברחבי העולם, בין השאר באולימפיאדות סיאול, ברצלונה, אטלנטה, סידני ואתונה 2004, שם העניק לגולש הרוח גל פרידמן את מדליית הזהב היחידה בה זכתה ישראל עד כה.

אהרון היה יושב ראש ההתאחדות הבינלאומית לגלשני רוח, חבר כבוד בהנהלת דגם הגלשנים האולימפיים והיה בין אלה שהביאו את ספורט גלישת הרוח לארץ והפכו אותו לענף מוביל בספורט הישראלי. בנוסף, אהרון היה כמעט עד יומו האחרון פעיל בהנהלת עמותת חיל הים בו שירת, בהסתדרות הגמלאים ובוועד גמלאי חברת החשמל בה עבד במשך למעלה מחמישים שנה עד צאתו לגמלאות.


העניק לגל פרידמן את מדליית הזהב (Gettyimages)

על פעילותו הציבורית הענפה במשך שנים ארוכות, זכה אהרון לקבל אותות הוקרה רבים, ביניהם, אות יקיר העיר תל אביב, יקיר מכבי ישראל, יקיר אס"א, אות הוקרה על מפעל חייו בפיתוח וטיפוח הספורט הימי בישראל מטעם איגוד השייט בחגיגות היובל למדינה ועיטור שופט העשור בספורט הישראלי.

בנו של אהרון, עופר בוצר, אב לחמישה ושייט מצטיין, נפטר לאחר מחלה קשה בשנת 2007. מדי שנה השתתף אהרון באליפות הגלישה על שם בנו – תחרות בין לאומית לגלשני מפרש – להנצחת שמו. יהי זכרו ברוך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי