אליפות הפועל: נרשמה ריצת ה-3000 מ' האיכותית ביותר שנראתה בישראל

דוד טאיאצ'ו, גירמה אמרה ובוקאיו מלאדה
דוד טאיאצ'ו, גירמה אמרה ובוקאיו מלאדה | ניר שועלי, מרכז הפועל

תחרות האתלטיקה שפתחה את העונה המאוחרת הסתיימה בסערה עם הריצה המהירה אי פעם על אדמת המדינה, כשארבעת הראשונים בהובלת דוד טאיאצ'ו מנפצים את שיאו העתיק של דב קרמר. לונה צ'מטאי ניצחה בקלות

(גודל טקסט)

מלכתחילה ידוע היה כי אליפות הפועל באתלטיקה על שם יריב אורן תהווה השנה את יריית הפתיחה לעונה מתאחרת בשל מגיפת הקורונה, אבל מה שהחל כירייה אתמול (שלישי) בהדר יוסף, הסתיים בפיצוץ אמיתי עם ריצת 3000 מטר גברים, תחרות שנעלה את הערב.

לא פחות מארבעה רצים ניפצו את השיא הישראלי הבינלאומי – משמע התוצאה הטובה אי פעם על אדמת ישראל, אותה קבע דב קרמר לפני 28 שנים, 8.05.2 דקות. כאלוף הפועל הוכתר דוד טאיאצ'ו (מכבי ת"א), והוא כעת גם המחזיק הטרי בשיא עם 8.02.43 דקות. אחריו הגיעו, גירמה אמרה (הפועל השרון) 8.02.73, בוקאיו מלאדה (הפועל חפר) 8.04.03, גטו אדמסו (השרון) 8.04.85, וכולם מהירים מקרמר.

כאמור זו היתה ריצת ה-3000 מטר האיכותית ביותר שנראתה בישראל בכל הזמנים, כשכמעט כל העשירייה הראשונה מסיימת עם שיאים אישיים ומוכיחה כי ישראל ממשיכה להתקדם ולבסס עומק מרשים של רצים למרחקים ארוכים – בינוניים.

בנשים, לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א), אימפריית ריצה בפני עצמה, לא התקשתה לנצח בנשים – אם כי אלופת אירופה ב-10,000 מטר הסתפקה בתוצאה פושרת של 9.15.75 דקות בהיעדר מתחרות ומכיוון שמדובר רק בפתיחת עונה.


לונה צ'מטאי סלפטר (ניר שועלי, מרכז הפועל)

עוד בתחרות, יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א), שרק עלה מקטגוריית עד גיל 18 לקטגוריה עד 20, רשם את התוצאה העשירית בכל הזמנים לבוגרים בקפיצה לגובה כשהוסיף סנטימטר לשיאו וניצח עם 2.17 מטר כדי להשתוות אל גדעון הרמט בטבלת כל הזמנים. תוצאה מצוינת עבור צעיר נוסף רשם בלסינג אפריפה (מכבי ת"א), 21.45 שניות ב-200 מטר, אך זו לא תוכר בשל רוח גבית מעל המותר (2.2 מש).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי