יובל שמלא סיים במקום החמישי באליפות אירופה בטיפוס

יובל שמלא | Leonid Zhukov

הישג לנבחרת הישראלית: למרות שסיים במקום הראשון את מקצה ההובלה, המטפס הישראלי סיים חמישי במקצה הקומביינד. אלכס חזנוב פספס את הניצחון במקצה הבולדרינג וסיים במקום השביעי

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בטיפוס הסתיימה היום (שבת) עם תצוגה מרשימה מאוד של נבחרת ישראל. הכחולים-לבנים שלחו שני מתמודדים לגמר הקומביינד, כאשר יובל שמלא סיים במקום החמישי ואלכס חזנוב במקום השביעי.

תחרות הקומביינד, ה"קרב-רב" של עולם הטיפוס מורכבת משלושה מקצים – ספיד (טיפוס מהיר), בולדרינג והובלה, כאשר המנצח מוכרז ע"פ דירוג משוקלל בשלושתם. גם הפעם, כמו במוקדמות פתחו הישראלים את מקצה הספיד חלש והשתפרו מאוד במקצים הבאים.

במקצה הבולדרינג החזק של חזנוב, המטפס הישראלי היה קרוב מאוד לניצחון, אך לא הצליח לסיים את המסלול האחרון ודורג לבסוף רביעי. מקצה ההובלה הוא בדרך כלל החזק ביותר של שמלא, אך לצערו הוא הגיע אליו מהמקום האחרון הכללי בגמר. תצוגת טיפוס הירואית עם טופ (סיום מסלול) בזמן מדהים, הציבה אותו במקום הראשון במקצה, והחמישי בסך הכל באליפות.

אלכס חזנוב | Leonid Zhukov

לאחר התחרות סיכם שמלא את התצוגה המדהימה: "עליתי לטיפוס האחרון בתחרות עם רצון להוכיח לעצמי שאני יכול להיות ראשון. המטרה הייתה להשאיר חותם של הטיפוס הישראלי באליפות הזו ועשינו את זה בצורה מדהימה, הן כנבחרת והן בהישג האישי שלי".

הרנן וסרמן, המאמן המלווה את המשלחת, חלק את תחושותיו: "ישראל היום על מפת הטיפוס העולמית. הגענו לאליפות אירופה עם ציפיות ולא הפסקנו להתעלות עליהן מהרגע הראשון. זה פשוט חלום! אין לי ספק שהטיפוס הישראלי רק ימשיך ויצמח בשנים הקרובות ועוד נראה הצלחות רבות בהמשך".

נבחרת ישראל בטיפוס | התאחדות הטיפוס בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי