כ-90 ספורטאים וספורטאיות: משלחת ישראל לטוקיו – הגדולה אי פעם

אורי ששון
אורי ששון | Elsa/Getty Images

הוועד האולימפי בישראל אישר את המשלחת שתוצג ב-6 ביוני ותכלול נבחרת קבוצתית לראשונה מאז 1976, כשהציפייה היא לשתי מדליות לפחות. הנתונים והענפים המובילים בפנים

(גודל טקסט)

אחרי שנת קורונה מורכבת לספורט העולמי ובהתרגשות רבה לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו ב-23 ביולי, הנהלת הוועד האולימפי בישראל אישרה אתמול (ראשון) את משלחת ישראל, שתהיה הגדולה והמגוונת ביותר במשלחות האולימפיות של המדינה בכל הזמנים. הרכב המשלחת יוצג בפני האסיפה הכללית של הוועד האולימפי ב-6 ביוני.

כ-90 ספורטאים וספורטאיות מ-21 ענפי ספורט המשתייכים ל -15 איגודים ייצגו את ישראל בטוקיו, עם ציפיה להופעה ב-10 גמרים וזכייה ב-2-3 מדליות, ביניהן מדליה בענף חדש בו ישראל לא השיגה אחת כזו עד היום. נציין כי במשלחת לטוקיו משתתפת, לראשונה מאז הופעתה של נבחרת הכדורגל במונטריאול 1976, נבחרת קבוצתית – בענף הבייסבול.

נכון להיום קבעו 61 ספורטאים את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו ומסתמן כי עד לסיום מועד תחרויות המבחן האחרונות, בסוף יוני, יתווספו למשלחת עוד כ-30 ספורטאים. על פי מידע של הוועד האולימפי הבינלאומי, 69% מהספורטאים בעולם (בדומה לישראל – 67%) השיגו נכון לכתיבת שורות אלה את הקריטריונים לאולימפיאדה.

ירדן ג'רבי ברגע השיא
ירדן ג'רבי בריו 2016 | צילום: Gettyimages

במשלחת ישראל, כך מראים הנתונים, תהיינה 36 ספורטאיות לצד 54 ספורטאים. ללא ענף הבייסבול שהוא ענף קבוצתי, 55% מהמשלחת תהיינה ספורטאיות ו-45% יהיו ספורטאים. הענפים בהם יהיה מספר גדול של ספורטאים הם השחייה (בין 14 ל-16), הג'ודו (12), אתלטיקה (9) וההתעמלות (9).

במשלחת ישראל יהיו ספורטאים בענפים חדשים: רכיבה על סוסים, גלישת גלים ובייסבול שכבר השיגו את הקריטריון. בראש המשלחת יעמוד גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, והמנהל המקצועי של המשלחת הוא דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי