רגע לפני טוקיו: מיננקו, וייסמן ונבחרות השליחים שבים להתחרות

דיאנה וייסמן
דיאנה וייסמן | טיבור חגר

בחמישי: אליפות הפועל באתלטיקה תיפתח באצטדיון הלאומי בהדר יוסף, האצנית מחפשת להבטיח קריטריון בריצת ה-100 מטר. הקופצת לרוחק רוצה להבטיח מקום במשחקים גם היא, אפריפה ינסה להדהים בריצות הקצרות אצל הגברים

(גודל טקסט)

תחרות האתלטיקה הגדולה הראשונה של השנה תצא מחר (חמישי) לדרך, כשהאצטדיון הלאומי בהדר יוסף יארח את אליפות הפועל 2021 על שם יריב אורן. במוקד תהיה דיאנה וייסמן, השיאנית הישראלית בריצת ה-100 מטר, שתמשיך להיאבק על מקום באולימפיאדת טוקיו וגם תוביל את נבחרת השליחות בתחרות 100X4 מטר.

נבחרת השליחות מתכוננת לגביע אירופה לאומות, כאשר וייסמן, שקבעה בעבר 11.25 שניות ב-100 מטר, צריכה לקבוע את המינימום האולימפי העומד על 11.15 שניות על מנת להשיג את הקריטריון למשחקים, אם כי ייתכן ותוכל לזכות בכרטיס לטוקיו בזכות הדירוג העולמי שלה. גם בנבחרת הגברים, עם הכישרון הגדול בלסינג אפריפה, מתכוננים לגביע אירופה לאומות. לגבי אפריפה, הוא יתמודד מחר גם במקצה של ריצת ה-200 מטר.

עדן פינקלשטיין, שתשתף פעולה עם וייסמן בריצת השליחות, תתמודד בנוסף מול חנה מיננקו בתחרות הקפיצה לרוחק. מיננקו היא שיאנית ישראל (6.52 מטר), והיא מתמודדת בימים אלה על הכרטיס לטוקיו בקפיצה משולשת, ואילו פינקלשטיין הצעירה הדהימה בעונה שעברה עם שיא לאומי באולם (6.32 מטר).

חנה מיננקו
חנה מיננקו | AFP

האליפות תיפתח עם תחרות הקפיצה במוט, וכעבור זמן קצר תוזנק ריצת ה-100 מטר לנשים עם דיאנה וייסמן. מאורח יותר, תיערך תחרות הקפיצה במוט לגברים עם הקופץ המוביל בישראל, לב סקוריש, כאשר במקביל, מיננקו ופינקלשטיין יופיעו בבור הקפיצה לרוחק. 

בשעות הערב, תתקיים הריצה המסקרנת של אפריפה ל-200 מטר, ויום התחרויות יתקרב לקיצו עם מירוץ השליחים והשליחות ל-100X4 מטר כשמיד לאחריו תוזנק ריצת 3000 מטר מכשולים לנשים ולגברים. לבסוף, ריצת ה-10,000 מטר שתהווה קריטריון לתחרויות הבינלאומיות במרחק זה, תנעל את יום המשחקים.

במהלך האליפות יתקיים טקס הוקרה לד"ר אמנון גור, מבכירי הספורט הישראלי, הן בניהול והן כמאמן בכיר של שיאני ישראל במגוון מקצועות, כגון גירמה אמרה בריצות ארוכות, ודים בביקין בכידון ויהודה צדוק ב-3,000 מכשולים. גור הקים את הפועל אורן השרון, שם הוא בעיקר נודע בשל קידומו למרכז הבמה הישראלית את רצי המרחקים הארוכים, ביניהם זהר זימרו, הרץ האולימפי אשר בעצמו מאמן כיום רבים מהרצים המצליחים בארץ.

בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה | באדיבות הפועל חולון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי