הפייבוריטית לזכות בזהב עישנה קנאביס וכנראה תורחק מטוקיו 2020

שקארי ריצ'ארדסון | Patrick Smith/Getty Images

שקארי ריצ'ארדסון, שנחשבה לתקווה האמריקאית בריצת 100 מטר במשחקים האולימפיים, נפסלה בבדיקה שגרתית ונראה כי תספוג השעיה למספר חודשים: "אני אנושית", כתבה

(גודל טקסט)

עולם האתלטיקה בהלם. האצנית האמריקאית שקארי ריצ'ארדסון בת ה-21, אחת המועמדות המובילות לזכות במדליית הזהב בריצת 100 מטר, נמצאה חיובית בבדיקת קנאביס שגרתית שעברה בארצות הברית ונראה כי היא תורחק מהמשחקים האולימפיים בטוקיו שיחלו בעוד שלושה שבועות.

ריצ'ארדסון כבר לא מופיעה ברשימת המשתתפות לתחרות 200 מטר בשטוקהולם בה היא אמורה הייתה לקחת חלק בסוף השבוע וכבר צייצה לאור הפרסומים על בדיקתה החיובית: "אני אנושית".

לפי "ניו יורק טיימס", הרצות הוזהרו מראש לפני הבדיקה שנערכה בחודש שעבר, בסיום המבחנים האמריקאיים שאותם עברה ריצ'ארדסון עם התוצאה הטובה ביותר, 10.86 שניות. מכיוון שאותרו שרידי קנאביס בבדיקה, התוצאה תיפסל והיא למעשה לא תוכל לקחת חלק במשחקים האולימפיים – סביר שהיא תורחק למספר חודשים, ייתכן שלשלושה בלבד, אם יוכח כי לא נעשה שימוש בסם במטרה לשפר את ביצועיה.

על ריצ'ארדסון יהיה כעת להוכיח שהיא השתמשה בקנאביס לצרכים רפואיים ובאישור, אבל נראה כי לא כך הדבר ועל כן היא תיעדר מהמשחקים האולימפיים. עוד נכתב ב"ניו יורק טיימס" כי ג'נה פראנדיני, שסיימה רביעית במבחנים, בכוננות להחליף את ריצ'ארדסון באולימפיאדה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי