אומנות השקט: ויגדורצ'יק והנבחרת יתגברו על הסערות בדרך למדליה?

לינוי אשרם | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

אחרי הפסטיבל התקשורתי בריו, התפרקות הנבחרת והקאמבק, בנות הנבחרת האומנותית של ישראל חגגו מדליית ארד באליפות אירופה ומסתערות סוף סוף על הפודיום האולימפי. מקום 9 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה

(גודל טקסט)

ערב הנסיעה לאולימפיאדה בריו לפני חמש שנים, ספק אם היה סיפור יותר הזוי וכואב באותה במידה ממה שהתחולל בנבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל בניצוחה של אירה ויגדורצ'יק. חמש בנות מוכשרות המריאו אז למשחקים האולימפיים עם סיכוי טוב למדליה, אחרי התכתשות מכוערת שפלשה אל התקשורת מול זו שצריכה להוביל אותן. עם כל הבלגאן והדם הרע, הנבחרת סיימה במקום השישי והמכובד. לאחר סיום האולימפיאדה עבר הטירוף לאולמות הדיונים באיגוד ההתעמלות כאשר במוקד עתידה של ויגדורצ'יק.

הנבחרת כבר פורקה וכל אחת מהבנות עזבה לדרכה. אלא שויגדורצ'יק נשארה במקום ואחרי חודשים ארוכים, יצאה לדרך לקמפיין אולימפי חדש. היה צריך לבנות נבחרת כמעט מאפס. באיגוד ההתעמלות לא נתנו לכך יותר מדי סיכוי והתמקדו בלינוי אשרם שהלכה וגרפה מדליות כמעט בכל תחרות. אלא שיאנה קרמרנקו, אופיר דיין, יוליאנה טלגין, נטלי רייץ וקארין וקסמן הוכיחו שמסורת לפעמים יותר חשובה מכל אלמנט אחר ובאימפריית ההתעמלות האמנותית שנבנתה כאן בשנים האחרונות, גם הן החלו להתקרב לפודיום בתחרויות. אם האולימפיאדה היתה מתקיימת במועדה לפני שנה, קרוב לוודאי שלא היינו מסמנים אותן, אבל דווקא בשנה האחרונה מאז חזרו התחרויות, צפצופי הוואטסאפ עם הודעות רשמיות מאיגוד ההתעמלות על זכייה של הנבחרת בעוד מדליה, החלו להתגבר.

לצד המדליות שגרפה אשרם ביחידים, הנבחרת של ויגדורצ'יק החלה לייצר הישגים כשהשיא היה באליפות אירופה לפני חודש. אז נכון שבאולימפיאדה מחלקים רק מדליה אחת בקרב רב ואין את אינפלציית המדליות על כל מכשיר כפי שיש בתחרויות קטנות יותר בסבב לאורך השנה, אבל נבחרת ההתעמלות האמנותית הזו נמצאת שם באזור של מקומות 4 עד 8 באופן די טבעי וביום טוב לצד יום פחות טוב של נבחרות מתחרות, היא יכולה להתברג אפילו לפודיום.

לינוי אשרם והנבחרת | באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

החודשים האחרונים היו מאוד שקטים בגזרה של ויגדורצ'יק ונתנו לה להתרכז בעבודה באולם בחולון עם הבנות. הדברים שיצאו לתקשורת באחרונה עם הערות שלה כלפי לינוי אשרם, לא הוסיפו כבוד לענף הזה שיכול לתת לישראל מדליה בטוקיו בתחום שישראל נמצאת בו בטופ כבר הרבה שנים, אבל לא מצליחה להביא ממנו מדליה אולימפית. אחת המטרות שהציבו בוועד האולימפי הישראלי לקראת האולימפיאדה הקרובה היא לזכות במדליה בענף אחר. לא רק ג'ודו וגלישת רוח בהם הוכחנו את החוזק כאן. גם התעמלות אמנותית שלעתים נראית כמו משהו שלקוח בכלל ממופעי הבידור בלאס וגאס, אבל עדיין נחשבת לספורט מאתגר שדורש מאמץ עצום ושעות ארוכות של עבודה ואימונים מדי יום.

דווקא העובדה שהנבחרת הזו לא היתה בכותרות כמו זו שלפני ריו ואולי על רקע זה שלא היו ממנה ציפיות כה גבוהות, יכולה להסתיים בהישג עצום ומפתיע רגע לפני שהמשחקים האולימפיים ינעלו ביומיים האחרונים של התחרויות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי