ראש הוועדה המארגנת לא שולל אפשרות שהאולימפיאדה תבוטל

אולימפיאדת טוקיו 2020 | Toru Hanai/Getty Images

מספר המאומתים לקורונה בקרב מארגני ומשתתפי התחרות עלה ל-71 וטושירו מוטו נאלץ להודות שיש חשש לקיום המשחקים האולימפיים: "נצטרך לראות שאין התפרצות". לעומתו, באך הכחיש: "ביטול מעולם לא היה על הפרק"

(גודל טקסט)

72 שעות לטקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו, החששות רק הולכים וגוברים. הבוקר (שלישי) התקבל אישור לרשמי לכך שמספר המאומתים לנגיף קורונה בקרב מארגני, צוותי ומשתתפי האולימפיאדה עלה ל-71 ומכיוון שגם התחלואה מחוץ לכפר האולימפי בדרכה לשיאים חדשים, ניתן לשמוע יותר ויותר קולות שקוראים לביטול המשחקים האולימפיים ברגע האחרון.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום בהשתתפות טושירו מוטו, שעומד בראש הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים, הוא הודה שיש חשש מביטול המשחקים רגע לפני פתיחתם וכי זו אפשרות שלא ניתן לשלול: "אנחנו לא יכולים לצפות מה יהיה ועד כמה יעלה מספר מקרי הקורונה. אנחנו נמשיך לעקוב ולדון בנושא, ובעיקר נצטרך לראות שאין התפרצות. מספר המאומתים יכול גם לרדת כמו שהוא יכול לעלות, אז החלטנו שנעשה חושבים בהתאם לכל סיטואציה".

לעומתו, מי שניסה להרגיע את הרוחות ולמעשה הכחיש את דבריו של מוטו הוא תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, שנשמע היום נרגש לקראת פתיחת המשחקים והתייחס לעובדה שהאירוע הגדול בעולם ייצא לדרך באיחור של שנה: "לבטל זאת האופציה הפשוטה ביותר. היינו יכולים להיעזר בביטוח שהיה לנו באותה תקופה ולעבור ישירות לפריז 2024, אבל הוועד האולימפי לעולם לא ינטוש את הספורטאים. היו לא מעט לילות בלי שינה, אבל ביטול המשחקים ביפן מעולם לא היו על הפרק. כדי להגיע ליום הזה היום היינו צריכים לתת אמון, להראות דרך ליציאה מהמשבר, לספק יציבות, לבנות אמון ולהעניק לכולם תקווה".

אגב, בראיון ל"לרויטרס", הצהיר ד"ר שנג'י שיבויה, אחד ממומחי הבריאות בטוקיו, כי "בועת הכפר האולימפי התפוצצה. רואים בבירור שיש אינטרקיה בין אורחים, מבקרים ותושבים. זה לא עובד טוב". כידוע, בטוקיו ישתתפו 11,000 ספורטאים שמייצגים מעל 200 מדינות וישהו כולם ב-21 מבנים. המשחקים ייערכו ללא נוכחות קהל.

באך. לדבריו, המשחקים האולימפיים ייערכו כרגיל | Toru Hanai/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי