יעל ארד: "אנחנו בוועד התבגרנו, זה בסדר שיהודים מהעולם יצטרפו אלינו"

יעל ארד | שלומי גבאי

יו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי וכמובן המדליסטית הראשונה של ישראל, התייחסה ב-103FM לשינוי הגישה בכל הנוגע לאזרוח ספורטאים: "לא קנינו אף אחד, אבל לא מעט ספורטאים שייצגו אותנו לא נשארו לחיות פה"

(גודל טקסט)

יעל ארד לעולמים תיזכר כפורצת דרך. המדליה האולימפית הראשונה של ספורטאי ישראלי הושגה על ידה בברצלונה בקיץ 1992 והיא למעשה סללה את הדרך לבאים אחריה, כולל אורן סמדג'ה שזכה גם הוא באותם משחקים אולימפיים לפני 29 שנה.

ארד, שבנוסף למדליית הכסף בברצלונה גם סיימה באליפות העולם בג'ודו ב-1993 במקום השני וב-1993 זכתה באליפות אירופה, היא כיום אשת עסקים מובילה ויו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי בישראל, תצא הלילה למשחקים האולימפיים בטוקיו כחלק מהמשלחת הישראלית ורגע לפני ההמראה ליפן, התראיינה לתכנית הספורט ב-103FM.

"אני נוסעת עוד כמה שעות. חייבת להודות שיש לחץ באוויר, מתח כזה בגלל כל הפרוצדורה של הנסיעה והכניסה ליפן היא די מלחיצה, אבל יש לנו משפחת מדהימה. לא מצפה לבלות, נוסעים עם המון אחריות", אמרה תחילה.

על תחזיות מומחים לפיהם ישראל תזכה ב-5 עד 7 מדליות: "לא מתייחסת לדברים האלו, לא מחפשת לקרוא את זה. כל אחד ואחת במשלחת האולימפית יודע באופן ריאלי מה מעמדם בזירה העולמית. ב-99 אחוז מהמקרים באולימפיאדה אין עקיצות. אין הפתעות יוצאות דופן. נדמה לי שאנחנו מאוד מפוקחים מהבחינה הזו. יש לנו חמישה ספורטאים וספורטאיות שמועמדים למדליות. יודעים שבסופו של דבר זה משחק של הראש ויכולת להגיע במאני טיים".

המועמדת המובילה לפודיום: אשרם ונבחרת ההתעמלות האומנותית | באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

על היעדרות דניאל בלומן מכיוון שהסוסה ג'מה לא נרשמה בזמן כישראלית: "הסוסים גם לא שלנו, הם תמיד בבעלות פרטית. יש הרבה השקעה כלכלית בעניין הזה. יש נהלים וכללים בוועד האולימפי הישראלי, כמו כל ועד אולימפי. מאפשרים על פי כללים מעוגנים ומסודרים גם לזרים בעלי אזרחות להשתתף. לא יכולים מצד אחד לכתוב את הנהלים ומצד שני כשזה מגיע להתכחש אליהם. אני חושבת בכנות שאנחנו בוועד קצת התבגרנו מהעניין של לחשוב שיהודים שמצטרפים אלינו ממדינות העולם זה לא בסדר. מסתכלים על העולם, בעולם יש כ"כ הרבה שכירי חרב שבינם לבין הלאום שהם נמצאים בו אין כלום. אצלנו מצד אחד אומרים יהדות העולם, החום, הערבות הדדית והשותפות. מצד שני דווקא אצלנו במדינה, כשאנחנו רואים יהודים שרובם אוהבי ישראל אנחנו מתכחשים אליהם. אני חושבת שצריך להתבגר מהעניין הזה".

על כך שמדינות אחרות מצרפות מתאזרחים ומצליחות להגיע לפודיום והצלחת נבחרת הבייסבול: "אם הם מביאים פודיום זה בסדר ואם לא אז לא בסדר? אנחנו לא קנינו אף אחד. לא מעט ספורטאים וספורטאיות בענפים שונים שהיו אצלנו לא נשארו לחיות פה. מעט התייפייפות מבחינתנו. צריכים להתבגר מזה. בטח בבייסבול, בא פטר קורט עשה מעשה מדהים, הלך וליקט ספורטאים מדהימים, כולם יהודים. אל לנו לקחת קרדיט על זה הם עשו דרך מדהימה כדי להיות אחת משש הנבחרות הטובות בעולם. בסוף להמשיך להתעסק בעניין הזה כשכל העולם לוקח שכירי חרב, הלוואי שגם בעקבותיהם בישראל יקום הספורט הזה (בייסבול)".

יעל ארד | מאור אחרק

הגיוון במשלחת הישראלית: "אני חייבת להגיד שאנחנו יש לנו משלחת שהיא קיבוץ גלויות. תראו את הקהילה האתיופית שהפכה להיות ענף בפני עצמו במרתון. יהודים ישראלים עם מאמנים ישראלים. חלק מהאמנים גדלו פה, ייצגו בעצמם את ישראל ותראו לאיזה מעמד הגענו, חבר'ה שיורדים מ-2:10 (שעות ודקות). אם מדברים על מתאזרחים, כל הבסיס הספורטיבי של לונה צ'מטאי צמח פה. לא רואה בה פחות ישראלית מאיתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי