גאווה ישראלית: אבישג סמברג זכתה במדליית ארד בטאקוונדו

אבישג סמברג בטקס הענקת המדליות | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מדליה ראשונה לישראל כבר ביום הפתיחה: אחרי דרמה גדולה נגד יילדירים מטורקיה, הלוחמת הישראלית ניצחה 22:27 והביאה לענף מדליה אולימפית ראשונה בהיסטוריה

(גודל טקסט)

לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג, הנציגה הישראלית היחידה בענף בטוקיו 2020, הפתיעה היום (שבת) גם את המשלחת הישראלית והעניקה למדינה מדליה כבר ביום הראשון של המשחקים האולימפיים. סמברג סיפקה הופעה היסטורית, לא הסתפקה בניצחון ראשון אי פעם והדהימה עם זכייה במדליית ארד בקטגוריית משקל עד 49 ק"ג.

את הקרב על הארד מול הטורקייה רוקיי יילדרים, המדורגת שלישית בטורניר, פתחה סמברג בסערה עם מתקפה רבתי ובעיטות שזיכו אותה בניקוד מהיר. היא סיימה את הסיבוב הראשון ביתרון משכנע 2:13. הסיבוב השני היה סולידי יותר, אבל לקראת סיומו הטורקייה צימקה ל-16:9. המהפך של יילדרים הושלם בסיבוב השלישי עם עלייה ליתרון 19:22 אחרי ערעור שלא צלח של סמברג, אבל אז הישראלית הראתה אופי עם מתקפה בדקה האחרונה, צימקה ל-22:21 ואז השיגה ניקוד שהעניק לה את המדליה עם ניצחון ענק 22:27.

סמברג בת ה-19, מקום 16 בדירוג האולימפי, ניצחה בקרב הראשון שלה בתחרות, 2:22 על ויקטוריה סטמבו בת ה-28 מפורטו ריקו, והפכה לישראלית הראשונה שמנצחת בקרב הבכורה שלה בטאקוונדו במשחקים האולימפיים. סמברג הפסידה בשמינית הגמר 29:5 לתאילנדית פניפאק וונגפאטנאקיט, אלופת העולם והמדורגת הראשונה במשקל עד 49 ק"ג. סמברג הייתה צריכה שהיריבה התאילנדית לה הפסידה בשמינית הגמר תגיע לגמר כדי להגיע לבית הניחומים, ולשמחתה זה בדיוק מה שקרה.

בבית הניחומים, הנציגה הישראלית הביסה 1:22 את טויין טרואונג הוויאטנמית, שמדורגת במקום השמיני בעולם. שתי בעיטות לראש בסיבוב הראשון העניקו לסמברג יתרון 0:6, שגדל בסיבוב השני עם דומיננטיות מוחלטת ל-1:16 והסתיים עם ניצחון מוחץ 1:22.

סמברג מקבלת את המדליה | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
אבישג סמברג | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images
אבישג סמברג | Maja Hitij/Getty Images
אבישג סמברג | Danny Lawson/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי