אכזבה ליפנים: קוהיי אוצ'ימורה מעד בתרגיל המתח ולא העפיל לגמר

קוהיי אוצ'ימורה | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

המתעמל האגדי קיווה לזכות במדליית אולימפית שמינית באולם הביתי, אך הנפילה עלתה לו ביוקר. קרפאס האקוודורי זכה בזהב באופני הכביש. וגם: אדם פיטי בחצי גמר 100 מ' חזה, מדליית זהב ראשונה ליפן

(גודל טקסט)

אחרי טקס הפתיחה שנערך אתמול (שישי) פתח באופן רשמי וחגיגי את המשחקים האולימפיים, מיטב הספורטאים בענפים השונים כבר החלו את דרכם לעבר המדליה הנחשפת. כאן נרכז עבורכם את כל האירועים המרכזיים של יום המשחקים בטוקיו 2020.

16:23: אדם פיטי עלה לחצי הגמר ב-100 מטר חזה

השחיין הבריטי הבכיר עצר את השעונים ברבע הגמר על 57.56 שניות ויהיה בחצי הגמר. פיטי הוא הכוכב הגדול ביותר של נבחרת השחייה הבריטית. יחד עם פיטי עלה לחצי חבר נוסף במשלחת הבריטית – ג'יימס ווילבי. בתום המשחה אמר פיטי כי הוא שמח שהצליח לעלות לחצי הגמר, למרות שהייתה לו "התחלה רעה", בנוסף אמר שלאור המחסור בקהל התחרות עדיין "לא מרגישה כמו אולימפיאדה".

16:05: ארון סילאגי זכה בזהב בפעם השלישית ברציפות

הסייף ההונגרי ארון סילאגי ניצח בגמר וזכה במדליית הזהב בפעם השלישית ברציפות, לאחר שעשה זאת גם באולימפיאדת ריו 2016, וגם באולימפיאדת לונדון 2012 לפני תשע שנים.

15:01: מדליית זהב ראשונה ליפן

לאחר שהג'ודוקא פונה טונאקי זכתה במדליית הכסף במשקל עד 48 ק"ג, הראשונה של המארחת במשחקים האולימפיים עד כה – נאוהיסה טקאשו הוא האלוף האולימפי הראשון של יפן, כשזכה בגמר בקטגוריה עד 60 ק"ג. זו המדליה השנייה של טקאשו במשחקים האולימפיים, לאחר שזכה בארד בריו 2016.

14:00: הנתון המוזהב של קוסובו

דיסטריה קרסניצ'י, שהייתה המועמדת המובילה לזהב בקטגוריית עד 48 ק"ג בג'ודו, בה התחרתה גם שירה ראשוני, אכן הפכה לאלופה אולימפית וזיכתה את קוסובו במדליה שנייה בהיסטוריה – שתיהן מזהב ושתיהן בג'ודו – אחרי מלינדה קלמנדי שעשתה את זה בריו. קרסניצ'י ניצחה בגמר את פונה טונאקי, שהתנחמה במדליה הראשונה של יפן באולימפיאדה. קוסובו הפכה למדינה השלישית ב-89 השנים האחרונות ששתי המדליות האולימפיות הראשונות שלה הן מזהב ובאותו ענף – אחרי אתיופיה (אתלטיקה ב-1960 ו-1964) ורוסיה (סייף ב-1996).

דיסטריה קרסניצ'י | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

13:45: דאיה סטו הודח במפתיע אחרי סיפור הבגידה

השחיין היפני דאיה סטו, שרצה גאולה אחרי שהושעה בעקבות בגידה באשתו וחזר להתחרות, אכזב את המולדת עם מקום חמישי בלבד במקצה שלו במוקדמות 400 מטר מעורב אישי ולא עלה לגמר. סטו, שנחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה ואפילו טען שבכוחו לנפץ את השיא של מייקל פלפס, הסתפק בזמן של 4:10:52 דקות.

דאיה סטו | Maddie Meyer/Getty Images

11:30: מדליית זהב שנייה בהיסטוריה לאקוודור

לראשונה מאז 1996, המדינה הדרום אמריקאית בראש הפודיום. ריצ'רד קרפאס זכה במירוץ אופני הכביש כאשר חצה את קו הסיום ראשון לאחר שש שעות, חמש דקות ו-26 שניות. ואוט ואן ארט הבלגי זכה במדליית הכסף, בעוד את מדליית הארד קטף אלוף הטור דה פראנס הטרי, טאדיי פוגצ'אר מסלובניה. הבלגי והסלובני הגיע לקו הסיום ביחד, ורק לאחר פוטו פיניש במיוחד, הבלגי הצליח להבטיח את המקום השני, כשהגיע לקו הסיום 67 שניות אחרי האלוף האולימפי החדש.

ריצ'רד קרפאס | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

10:00 שיא אולימפי וזהב נוסף לסין

מרימת המשקולות הסינית, הו ז'יהוי, זכתה במדליית זהב בקטגוריית המשקל עד 49 ק"ג ושברה שלושה שיאים אולימפי בהנפה כשהרימה 94 ק"ג, 116 ק"ג בדחיקה, ו-210 ק"ג בסך הכל. במדליית הכסף זכתה צ'אנו סייקום מיראביי (הודו) ואת הפודיום השלימה וינדי קנטיקה אייסה (אינדונזיה).

9:15: קוהיי אוצ'ימורה הופך לגיבור הטראגי של טוקיו 2020

המתעמל היפני ומהספורטאים הגדולים בתולדות יפן הגיע לטוקיו 2020 עם תקווה אחת: להשיג מדליה אולימפית שמינית, הפעם באולם הביתי. המתעמל בן ה-32 מעד באופן פתאומי במהלך תרגיל המתח, ולמרות שסיים את התרגיל, הוא קיבל ציון של 13.866 בלבד שלא הספיק לו כדי לעלות לגמר. כך, ככל הנראה, תמה לה קריירה אולימפית מופלאה.

קוהיי אוצ'ימורה | Laurence Griffiths/Getty Images

7:15: אוסטרליה קבעה שיא אולימפי בחתירה

הישג מרשים ביום הראשון של התחרות: הרביעייה הבכירה של אוסטרליה קבעה את שיא כל הזמנים באולימפיאדה ב-2,000 מטר עם תוצאה של 6:28:76 דקות. אירלנד סיימה שנייה במקצה עם זמן של 6:28:76.

נבחרת אוסטרליה בחתירה | Cameron Spencer/Getty Images

5:30: המדליות הראשונות חולקו, זהב לסין

קיאן יאנג, הסינית בת ה-21, הפכה לאלופה האולימפית הראשונה של טוקיו 2020 לאחר שגרפה את הזהב בקליעה ברובה אוויר מ-10 מטר. קיאן קבעה שיא אולימפי חדש עם ציון של 251.8 נקודות, קצת מעל לאנסטסטיה גאלאשינה הרוסייה שקיבלה 25.1. נינה כריסטן השוויצרית זכתה במדליית הארד עם 230.6 נקודות.

קיאן יאנג. זהב ראשון לסין | Kevin C. Cox/Getty Images

4:30: הסורית בת ה-12 הודחה, הניגרית בת ה-45 עשתה היסטוריה

טניסאית השולחן הנד זאזא הגיע למשחקים כספורטאית הכי צעירה בטוקיו 2020. עם זאת, השחקנית ממוצא סורי סיימה את דרכה כבר במשחק הראשון אחרי שהובסה על ידי יריבה אוסטרית. זמן קצר לאחר מכן, טניסאית השולחן הניגרית, אולפונקה אושונייקה בת ה-45,, הפכה לספורטאית האפריקאית הראשונה שמשתתפת בשבע אולימפיאדות שונות (לקחה חלק בכל המשחקים מאז אטלנטה 1996). אושונייקה הודחה לאחר שהפסידה כבר במשחקה הראשון, אך רשמה הישג מדהים והודיעה שזו תהיה האולימפיאדה האחרונה שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי