האלג'יראי שפרש וסירב להתחרות מול טוהר בוטבול הושעה והורחק מטוקיו

פתחי נורין | איגוד הג'ודו הבינלאומי, האתר הרשמי

איגוד הג'ודו העולמי הרחיק ותקף את פתחי נורין ומאמנו: "הצעד שלו נוגד בצורה מוחלטת את הפילוסופיה שלנו. מתכוונים להגיב ביד קשה". הג'ודוקא הישראלי היה אמור לפגוש את נורין בסיבוב השני

(גודל טקסט)

איגוד הג'ודו העולמי מגיב בחומרה לאקט הפוליטי: פתחי נורין, הג'ודוקא האלג'יראי שפרש מאולימפיאדת טוקיו כדי להימנע ממפגש עם טוהר בוטבול, הושעה באופן מיידי ונזרק מהכפר האולימפי. בנוסף, האקרדיטציות נשללו ממנו וממאמנו עמאר בניחלף.

איגוד הג'ודו העולמי הסביר את ההחלטה והודיע: "הצעד של נורין נוגד בצורה מוחלטת את הפילוסופיה של הארגון שלנו. אנו מתכוונים להגיב ביד קשה למקרים של אפליה כמו במקרה הזה". בוטבול עלה אוטומטית לסיבוב השני בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג ונורין עשוי היה לפגוש אותו אם ינצח בסיבוב הראשון. אלא שהוא בחר למנוע מראש את האפשרות הזו, ולפיכך בוטבול שמדורג שישי בטורניר יתחיל את דרכו מול יריב סודני בשם מוחמד עבדלראסול.

לנורין בן ה-30 היסטוריה ארוכה עם יריבים ישראלים וגם עם בוטבול עצמו, כאשר לא עלה לקרב מולו באליפות העולם לפני שנתיים והעניק לו ניצחון טכני בסיבוב השני. באותה שנה גם נרשם לגרנד סלאם אבו דאבי, אבל כשהבין שלתחרות יגיעו ספורטאים מישראל, הוא הודיע על פרישה וכלל לא הגיע.

טוהר בוטבול | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

נורין הסביר שלשום לתקשורת האלג'יראית: "העמדה שלי בנושא הפלסטיני היא נחרצת. לא אכיר בדגל ישראל ולא אלכלך בו את ידיי". מאמנו, שב-2008 זכה במדליית כסף במשקל עד 90 ק"ג, התראיין במולדתו, הזכיר שאין יחסי נורמליזציה עם ישראל ואמר: "היה לנו חוסר מזל בהגרלה. נורין היה יכול לפגוש יריב ישראלי וזו הסיבה לפרישה. קיבלנו את ההחלטה הנכונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי