סמברג: "זה חלום שמתגשם. אחרים אולי מופתעים, אבל אני לא"

אבישג סמברג | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

הלוחמת שהביאה לישראל מדליית ארד כבר ביום הראשון של המשחקים האולימפיים שיתפה בתחושותיה: "בסוף הרגשתי שאני רוצה יותר מהיריבה. אני משקיעה את כל כולי, תמיד האמנתי בעצמי". וגם: הסכום שהיא תקבל על ההישג

(גודל טקסט)

היא לא נחשבה לאחת המועמדות הבולטות של ישראל למדליה ולמעשה רבים לא הכירו את שמה עד היום (שבת), אבל אבישג סמברג הדהימה את כולם והעניקה לישראל מדליה אולימפית כבר ביום הראשון של טוקיו 2020. זו המדליה העשירית של המדינה ולבטח המפתיעה מכולן, בענף הטאקוונדו בו מעולם לא היה ניצחון ישראלי באולימפיאדה.

יש לציין כי הוועד האולימפי בישראל מחלק לזוכים במדליה מענקים בסכומים הבאים:
זהב  – 500,000 ש"ח
כסף – 400,000 ש"ח
ארד – 250,000 ש"ח
מאמן – 50%
צוות – 10%
איגוד – 5%
אגודה – 5%
בייסבול: מיליון ש"ח מחולק ל-34

לפי כך, מאמנה של לוחמת הטקוואנדו יכניס לכיסו 125,000 ש"ח. לאחר הזכייה אמרה סמברג: "הכרתי את היריבה שלי, היא מנוסה, בת 30 וכבר ניצחתי אותה פעם. הרגשתי בסוף שאני רוצה מדליה יותר ממנה. היה לי יום לא פשוט והפסדתי בבוקר, זה היה די קשה. התעשתתי בזכות המאמן שלי. יש לי מדליה אולימפית בגיל 19, זה חלום שהתגשם. תודה למשפחה שלי. אני מאושרת שעמדתי בלחץ. אני משקיעה את כל כולי, זה מרגיש לי חלום. המשפחה תמכה בי, יש לי את בן הזוג הכי מדהים. לא יכולתי לבקש יותר מהסביבה שלי. אני שלמה עם מה שעשיתי, תמיד האמנתי בעצמי. אחרים אולי מופתעים, אבל אני לא".

זו מדליית הארד השמינית של ישראל (לצד הכסף של יעל ארד והזהב של גל פרידמן) וסמברג היא האישה השלישית שעולה על הפודיום האולימפי.

אבישג סמברג | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי