יעל ארד: "סמברג תשפיע על הענף כמו שהמדליה שלי השפיעה על הג'ודו"

אבישג סמברג | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

המדליסטית הראשונה של ישראל ויו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי סיפרה על לוחמת הטקוואנדו שזכתה במדליית ארד: "זיהו אצלה מהר מאוד את הפוטנציאל". השר טרופר התרגש: "ניצחה כנגד כל הסיכויים"

(גודל טקסט)

המשלחת הישראלית לא האמינה שתזכה לרגע כזה של אושר כבר בפתיחת אולימפיאדת טוקיו. אבישג סמברג טרפה היום (שבת) את הקלפים עם מדליית ארד היסטורית בטאקוונדו וגרמה לחגיגות גדולות לא רק בישראל אלא גם ביפן.

שר התרבות והספורט חילי טרופר נכח באולם ואמר: "אני מתרגש. מדליה ראשונה ביום הראשון זה כיף. יצאה שבת ואני באתי. הם הסתובבו בין כל התחרויות ובקרבות על המדליות הקפיצו אותי. איזה כיף לחזור ככה. היא ניצחה כנגד כל הסיכויים עם אופי אדיר".

יעל ארד, המדליסטית הראשונה של ישראל וכיום יו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי: "זו נערה צעירה, אבל מדליה שלישית של אישה. הנה הצטרפה למועדון שלנו, של הנשים, עוד אחת מקסימה. אין לי ספק שהאפקט יהיה זהה לזה של המדליה שלי על הג'ודו. טאקוונדו זה ענף מדהים. יש לא מעט מועדונים בארץ, יש תשתית, זה ענף קלאסי. אני מהג'ודו ושומרת אמונים, אבל גם אבישג וגם אלו שבאו לפניה ומתאמנים איתה, המאמנים, עושים עבודה מדהימה. היא צעירה, יהיו לה עוד שתי אולימפיאדות. זה חלק מהשיטה שלנו.. מגדלים את הסגל של הנוער בדרך לפריז, אך אצלה מהר מאוד זיהו את הפוטנציאל".

אבישג סמברג | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח בטלפון עם סמברג ובירך אותה: "עשית היסטוריה! שיחקת אותה ובענק. כל הכבוד על הזכייה במדליה ההיסטורית בטקוואנדו. עבדת קשה לכל אורך הדרך והבאת למדינת ישראל גאווה עצוה. חיבוק גדול מכולנו. את מקור להשראה עבור ילדים וילדות רבים בישראל, שיסתכלו עלייך ויראו שבעבודה קשה אפשר להפוך חלום למציאות. איזו פתיחה מצוינת ומרגשת לנבחרת הישראלית באולימפיאדה. שמת את ענף הטקוואנדו על המפה בישראל!".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "זו ילדה צעירה בת 19, היא עברה אצלנו את כל התהליך. היא הייתה במשלחת הנוער, הייתה אלופת אירופה, עשתה מבחנים ונתנה תחרות יוצאת מן הכלל. הגשמנו את אחד היעדים שהיו לנו, מדליה בענף חדש. היא עשתה את זה כמו גדולה, הובילה 2:14, הייתה בדרך לניצחון מוחץ, אבל בסוף ניצחה עם כוחות בלי רגילים, גם מנטליים, גם ספורטיביים, גם מקצועיים. אנחנו שמחים שאחרי כמה שנים ושלוש אולימפיאדות שבהן בטאקוונדו לא הצליחו להשיג ניצחון שזה מה שקרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי