שוב זה קרה: ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על הארד

ברוך שמאילוב, דניאל קארנין | ACK GUEZ/AFP via Getty Images

בדיוק כמו שירה ראשוני, הג'ודוקא הישראלי קיבל הזדמנות לזכות מדליה דרך בית הניחומים, אך נכנע לקארנין הברזילאי במעמד המכריע. גילי כהן הודחה בשמינית הגמר

(גודל טקסט)

אחרי ההישג של שירה ראשוני שסיימה במקום החמישי בקטגוריה של עד 48 ק"ג, ישראל קיוותה היום (ראשון) למדליה ביום השני של תחרויות הג'ודו בטוקיו, אך קיבלה את אותו סיום מאכזב. ברוך כפי שעשתה הקולגה שלו אתמול, ברוך שמאילוב הגיע לקרב על מדליית הארד במשקל עד 66 ק"ג דרך בית הניחומים, אך שם נכנע לדניאל קארנין הברזילאי שהשיג ווזארי וזכה במדליה על חשבונו.

שמאילוב וקארנין נפגשו לפני כן שלוש פעמים והישראלי ניצח בשתיים מתוכן, אך במקרה הזה הוא לא הצליח להשיג ניקוד ולמרות הופעה מרשימה ומכובדת ביותר בתחרות, סיים את דרכו מבלי לעלות על הפודיום.

הג'ודוקא בן ה-26 פתח את הבוקר עם ניצחון על קווין לופורטה ממוזמביק בקרב הראשון שלו היום ובקרב הבכורה שלו במשחקים האולימפיים. שמאילוב חיכה 1:45 דקות לפני שרשם איפון מול היריב המדורג נמוך ממנו, בדרך לניצחון חלק. בשמינית הגמר הוא פגש את ניית'ן כץ היהודי-אוסטרלי וגבר גם עליו, הפעם עם ווזארי שהעניק לו ניקוד עליו שמר עד סוף הקרב.

ברבע הגמר המשוכה כבר הייתה גבוהה מדי: ואז'ה מרגוולשווילי הגאורגי, שמדורג רביעי בעולם. סגן אלוף אירופה קיבל ניקוד בצורה מהירה וכשנותרו על השעון 1:01 דקות, גבר על הישראלי באיפון. שמאילוב נשר לבית הניחומים ושם פגש יריב ותיק – אדריאן גומבוץ הסלובני, עליו גבר בזכות ווזארי בניקוד הזהב, בדרך לקרב על הארד. כאמור, ברגע המכריע הישראלי לא הצליח לזכות במדליה השנייה של ישראל בטוקיו.

ברוך שמאילוב, אדריאן גומבוץ | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

גילי כהן הודחה בצורה מאכזבת בשמינית הגמר. כהן בת ה-30 פתחה את הבוקר עם ניצחון ראשון אי פעם באולימפיאדה, לאחר שגברה על גולבדאם בבאמוראטובה מטורקמניסטן. היא ניצחה בעזרת ריתוק מוצלח ועלתה למאזן 1:4 במפגשים מול היריבה בת ה-29.

אלא שבשמינית הגמר היא נעצרה על ידי הבלגית המנוסה שרלין ואן סניק, מדליסטית הארד מלונדון 2012 ולשעבר אלופת אירופה, שגברה עליה עם איפון. בכך כהן מסיימת את דרכה בטוקיו.

גילי כהן
גילי כהן | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי