"שום דבר הוא לא בלתי אפשרי": הפודיום הצעיר בתולדות האולימפיאדה

מומיג'י נישיאה
מומיג'י נישיאה | Kyodo News / Contributor

מומיג'י נישיאה (בת ה-13), רייסה ליאל (בת ה-13) ופונה נקייאמה (בת ה-16) עשו היסטוריה. ויש להן גם מסר לכל אותן ילדות ונערות ששומעות שסקייטבורד הוא ענף של גברים: "זה פשוט לא נכון - הוא של כולם"

(גודל טקסט)

היסטוריה של ממש נרשמה היום (שני) בטוקיו: מדליסטית הזהב בסקייטבורד רחוב היא מומיג'י נישיאה היפנית, בת ה-13 ו-330 יום. מדליסטית הכסף היא רייסה ליאל הברזילאית, בת 13 ו-203 יום, בעוד מי שזכתה בארד היא היפנית ה"וותיקה" פונה נקייאמה בת ה-16. בכך, קיבלנו את הפודיום עם הגיל הממוצע הצעיר ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים: 14 ו-191 יום.

"לא חשבתי שאוכל לזכות, אבל כולם סביבי תמכו ואפשרו לי להיכנס לקצב. אני רוצה להיות מפורסמת", אמרה נישיאה, מדליסטית הזהב השנייה הכי צעירה בתולדות האולימפיאדות. הראשונה היא עדיין מרג'ורי גסטרינג, שזכתה בזהב בקפיצה למים ב-1936, בגיל 13 ו-268 יום.

"בכיתי מרוב אושר", הוסיפה הזוכה הצעירה, וזכתה לפרגון גם מיתר המתחרות. אחת מהן, מרג'ילין דידאל בת ה-22 מהפיליפינים, אמרה: "כל המדליסטיות סופר-צעירות, הייתם יכולים לתאר את זה? זו היסטוריה, ואני חזיתי בה. זכיתי להתחרות לצידן. זה מסר עבור כל הילדות והנערות הצעירות – שום דבר הוא לא בלתי אפשרי".

רייסה ליאל הברזילאית חגגה על אף שפספסה את הזהב. כשנשאלה מה תגובתה לכל אותם אנשים שאומרים שילדות לא יכולות להחליק על סקייטבורד השיבה המדליסטית הצעירה בתולדות המדינה: "זה פשוט לא נכון. סקייטבורד זה של כולם". על הישג עצמו אמרה: "אני מנסה ליהנות, אני מנסה להקליל את האווירה כדי לא להיכנס ללחץ. הגשמתי חלום".

לילדת הפלא הברזילאית יש כעת למעלה מ-2.4 מיליון עוקבים באינסטגרם. "כשנרשמתי, חלמתי שיהיו לי מיליון עוקבים", סיפרה, "אתמול היו לי מיליון, ופתאום יש לי שני מיליון. עכשיו אולי אוכל לשכנע את כל החברים והחברות שלי לבוא להחליק איתי".

אגב, השיא המדובר של מרג'ורי גסטרינג עדיין יכול להישבר במשחקים הללו. סקיי בראון, בת 13 ו-28 יום, תהפוך לבריטית הצעירה ביותר במשחקים האולימפיים בשבוע הבא, כשתתחרה בסקייטבורד פארק. באותו אירוע תיקח חלק גם קוקונה היראקי, יפנית בת 12 ו-343 יום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי