אבדה תקוותנו: פיטר פלצ'יק הפסיד בבית הניחומים ולא יזכה במדליה

פיטר פלצ'יק ברגע ההדחה מטוקיו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

התקווה הגדולה למדליה, המתחרה בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג, נכנע לשאדי אלנחאס הקנדי-מצרי והודח מהמשחקים האולימפיים. גם לניר (עד 78 ק"ג) פתחה ברגל ימין, אך הודחה עם איפון תוך 40 שניות בקרב השני

(גודל טקסט)

חלום המדליה בג'ודו הולך ומתרחק: אחרי שענבר לניר המתחרה בקטגוריית משקל של עד 78 ק"ג, הודחה הבוקר (חמישי) בשמינית הגמר. פיטר פלצ'יק שנחשב למועמד לזכייה במדליה במשקל עד 100 ק"ג, הצליח להגיע לרבע הגמר אך הפסיד ואיבד סיכוי למדליה אחרי שנכנע ליריב קנדי ממוצא מצרי בקרב הראשון בבית הניחומים.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), מי שהיה התקווה הגדולה של ישראל לפודיום, המדורג 4 בטוקיו, איבד גם הוא סיכוי למדליה אחרי הפסד מתסכל מאוד לשאדי אלנחאס, מצרי שהיגר לקנדה, בבית הניחומים. אחרי שהפסיד ברבע הגמר, פלצ'יק פגש את שאדי אלנחאס שדורג שמיני בעולם. פלצ'יק שלט בקרב הזה מפתיחתו וגרם לקנדי לקבל עונש אחד, אך לא הצליח להשיג ניקוד. הקרב הזה הגיע לניקוד זהב אחרי חמש דקות עקרות ואז שאדי אלנחאס הפתיע את פלצ'יק עם איפון מרשים והדיח את הישראלי.

פלצ'יק עבד קשה בקרב הראשון שלו מול אוטגונבטאר לחאגווסורן המונגולי. הוא הצליח להוציא מיריבו שני עונשים, אבל ניצח בעזרת ווזארי בניקוד הזהב. ברבע הגמר חיכה לו מבחן קשה מול ארון וולף היפני-אמריקאי שמקווה להמשיך את השליטה האדירה של היפנים על המזרן, וגילה עליונות בקרב, שהיה השני שלו בקריירה מול פלצ'יק. וולף ניצח עם ווזארי בדקת הסיום ושלח את פלצ'יק לבית הניחומים, שם כאמור פלצ'יק לא הצליח "להתנחם" עם מדליית ארד.

פיטר פלצ'יק נכנע בבית הניחומים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
פיטר פלצ'יק | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) פתחה את דרכה עם קרב מצוין נגד המונגולית הוותיקה אטוגוני מונחטסטסג. לניר ניצחה עם איפון תוך 18 שניות בלבד והעפילה לשמינית הגמר, אלא ששם כבר חיכתה לה משוכה גבוהה מדי בדמות מיירה אגיאר הברזילאית, שזכתה במדליות ארד בלונדון וריו וגם צברה שבע מדליות באליפויות עולם. ואכן, הברזילאית לא התקשתה והשיגה איפון תוך 40 שניות, שסיים את דרכה של הישראלית בתחרות.

לניר סיכמה את הופעתה עם ריאיון נרגש בתום הקרב, בו אמרה: "הרגשתי הבוקר הכי טוב שהרגשתי כל החיים, ובגלל זה אני כל כך מאוכזבת. אני יודעת שאני לא קרובה לממש את כל הפוטנציאל שלי, זה נותן לי כוח להמשיך גם כשמפסידים".

ענבר לניר | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי