הישג גדול: נבחרת השליחים ב-4X100 מעורב מיקס עלתה לגמר

נבחרת השליחים מיקס, כהן גרומי, איתי גולדפדן, אנסטסיה גורבנקו ואנדי מורז | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

גורבנקו, גולדפדן, כהן גרומי ומורז סיימו במקום החמישי במקצה שלהם ובמקום השמיני בסך הכול בחצי הגמר עם תוצאה אדירה של 3:43.94 דקות. ברזלי בחצי הגמר ב-200 מטר גב, פרנקל סיים 21 במוקדמות 100 מטר פרפר

(גודל טקסט)

תחרויות השחייה בבריכה האולימפית בטוקיו כבר עומדות בפני סיום והיום (חמישי) השתתפו כמה מהנציגים האחרונים של נבחרת השחייה של ישראל במקצי המוקדמות. במוקד, נברת השליחים ב-4X100 מיקס עלתה לגמר היסטורי שייערך ביום שבת ועוד קודם לכן אביב ברזלי הפתיעה כשתפסה את המקום ה-15 והעפילה לחצי גמר 200 מטר גב.

4X100 מטר מעורב, מיקס

הישג גדול לישראל במשחה שנערך לראשונה באולימפיאדות: אנסטסיה גורבנקו, איתי גולדפדן, גל כהן גרומי ואנדי מורז הצליחו להעפיל לגמר. הרביעייה סיימה חמישית במקצה ושמינית בסך הכול בחצי הגמר בזמן של 3:43.94 דקות, שהספיק כדי לקחת חלק בגמר. כהן גרומי הצליח למחוק חלק מהפער ההתחלתי כשקפץ שלישי למים, מורז זינקה אחרונה, סיימה נהדר ושלחה את ישראל למעמד השיא של הענף. הגמר ייערך ביום שבת ב-5:43.

הנבחרת חוגגת העפלה לגמר | Clive Rose/Getty Images

מוקדמות 200 מטר גב, נשים

חודש ויומיים אחרי שקבעה שיא ישראלי ברומא כשעצרה את השעון על 2:10.76 דקות, אביב ברזלי בת ה-19 הראתה שוב כמה פוטנציאל טמון בה, כשזינקה להופעה ראשונה במשחקים אולימפיים. השחיינית הישראלית המוכשרת סיימה אחרונה במקצה הרביעי החזק, בו השתתפו גם שחיינית מוכרות דוגמת קיילי מקיאון האוסטרלית וקיילי מאס הקנדית, בזמן של 2:11.13 דקות. עם זאת, הצליחה להשיג את הזמן ה-15 בטיבו, ועל כן העפילה לחצי הגמר. הישג נהדר.

אביב ברזלי
אביב ברזלי | עמית שיסל, באדיבות איגוד השחייה בישראל

מוקדמות 100 מטר פרפר, גברים

תומר פרנקל סיים רביעי במשחה החמישי עם תוצאה של 51.99 שניות – מעט פחות מהשיא הישראלי שקבע לפני כחודש וחצי (51.81 שניות). השחיין בן ה-20 סיים במקום ה-21 במוקדמות ולא הצליח להעפיל לחצי הגמר. גל כהן גרומי, שאמור היה לקחת חלק במשחה גם כן, ויתר עליו בסופו של דבר ומתחרה רק בשליחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי