היורשת של ביילס: זהב לסוניסה לי בקרב-רב התעמלות מכשירים

סוניסה לי | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

בהיעדרה של המתעמלת האמריקאית הבכירה שתמכה מהיציע, בת ארצה התעלתה והבטיחה זהב חמישי ברציפות למדינתה בקרב-רב האישי. אנדרדה הברזילאית עשתה היסטוריה עם מדליית כסף, ארד למלניקובה הרוסייה

(גודל טקסט)

הפרישה של סימון ביילס מתחרות הקרב רב בהתעמלות מכשירים, הותירה ואקום אדיר במאבק על מדליית הזהב – ואקום אליו נכנסה היום (חמישי) בת ארצה סוניסה לי בת ה-18, שעמדה בלחץ הענק וזכתה עם תוצאה כוללת של 57.433.

לי, שזכתה עם נבחרת ארצות הברית במדליית כסף בגמר הקבוצתי לפני יומיים, הוליכה את התחרות אחרי שלושה תרגילים, סיפקה תרגיל קרקע מוצלח והראתה אופי גדול באולימפיאדה הראשונה שלה, לעיני ביילס שתמכה בה ביציעים.

בכך נמשך רצף הזכיות של האמריקאיות בגמר הקרב-רב: ביילס זכתה ב-2016, גבי דגלאס ב-2012, נסטיה ליוקין ב-2008 וקרלי פטרסון ב-2004.

סוניסה לי | Jamie Squire/Getty Images

לי הקדימה בסופו של גמר איכותי ודרמטי את רבקה אנדרדה, שהפתיעה וקטפה את מדליית הכסף עם ניקוד כולל של 57.298, ובכך הפכה למתעמלת הברזילאית הראשונה בהיסטוריה שמגיעה לפודיום.

אנג'לינה מלניקובה הרוסיה השיגה את הארדל עם 57.199, בעוד בת ארצה ולדיסלבה אוראזובה, שחלמה גם כן להפוך לרוסייה הראשונה שזוכה בקרב-רב מאז התפרקות ברית המועצות, התברגה במקום הרביעי בלבד עם 56.966. טאנג שיג'ינג הסינית שנחשבה ערב התחרות למועמדת הבכירה לזכייה במדליית כסף הגיעה למקום השביעי בלבד.

אנג'לינה מלינקובה, סוניסה לי, רבקה אנדרדה | Jamie Squire/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי