אכזבה? בחשבון הוועד האולימפי בישראל סופרים כבר 14 גמרים

שירה ראשוני | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

במשלחת שאבו עידוד מהעלייה של הישראליות לגמרים באתלטיקה ומחשיבים את הבייסבול ואת רוב הג'ודאים כמי שהגיעו לגמר. את סמברג, על אף שזכתה, דווקא לא

(גודל טקסט)

על אף שענף הג'ודו נכשל במשימה להביא לפחות מדליה אחת לישראל בתחרויות האישיות ולמרות שקטי ספיצ'קוב ויואב כהן לא יוכלו להשיג מדליה מחר (שבת) בשיוט המדליות על גלשן ה-RSX, במשלחת הישראלית לטוקיו מוצאים גם הרבה סיבות לחייך.

התוצאות היום של הרצה למרחקים ארוכים סלאוויט באיולין-טפרי בריצה ל-5,000 מטר ושל חנה קנייזבה-מיננקו בקפיצה המשולשת, שיפרו את מצב הרוח של המשלחת שסופרת, על פי החשבון שלה, 14 גמרים לספורט הישראלי עד כה. ערב פתיחת האולימפיאדה הציבו ראשי הוועד האולימפי כיעד 3-2 מדליות, אחת לפחות בענף חדש, והשתתפות ב-10 גמרים לפחות. אבישג סמברג בטקוואנדו העניקה לישראל מדליה ראשונה כבר בשבת שעברה וכעת מחפשים במשלחת את המדליה השנייה. אבל בכל הקשור ליעד הגמרים, מציגים בוועד האולימפי רשימה של 14 גמרים וזה עוד לפני שלינוי אשרם נכנסה לתחרות.

14 גמרים לפי ספירת הוועד האולימפי מתחלקים כך: כל חמשת הג'ודאים שהגיעו לבית הניחומים, הגם שלא זכו במדליית ארד, נחשבים כגמרים מבחינתם כיוון שהם מדורגים 7 ו-5. באיולין-טפרי, שהשיגה היום כרטיס לגמר ב-5,000 מטר, נכנסה אוטומטית לריצת הגמר ב-10,000 כך שהיא מחזיקה בשני גמרים מבחינת הוועד האולימפי. גם נבחרת הבייסבול נחשבת להגעה לגמר כיוון שיש רק 6 נבחרות בתחרות. בנוסף, השחייה הביאה שני גמרים עם אנסטסיה גורבנקו במשחה האישי ועם רביעיית השליחים מעורב נשים וגברים שתתחרה בשבת.

פיטר פלצ'יק ברגע ההדחה מטוקיו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

ספיצ'קוב וכהן, שישייטו מחר בשיוט המדליות, נחשבים מבחינת הוועד האולימפי הישראלי לגמרים כיוון שהגיעו לשיוט המדליות. הגמר ה-13 בספירת הוועד האולימפי הוא של ארטיום דולגופיאט, שמחכה כבר כמעט שבוע לתרגיל הגמר שלו מחרתיים על הקרקע באולם ההתעמלות. סוגרת את הרשימה קנייזבה-מיננקו עם הגמר במשולשת.

בוועד האולימפי לא מייפים את המציאות עם האכזבה מחלק מהג'ודאים וגם ספיצ'קוב הייתה צריכה להיות לפחות במקום ריאלי למדליה, אבל יש גם צדדים אחרים כמו השחייה והאתלטיקה וכמובן העובדה שישראל הצליחה לקחת מדליה בענף בו מעולם לא זכתה במדליה, הטקוואנדו. אגב, המדליה בטקוואנדו לא נחשבת בעיני הוועד האולימפי כגמר. קצת מוזר, אבל זו הספירה.

אבישג סמברג | Danny Lawson/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי