שמונה ימי המתנה לדקה וקצת: דולגופיאט לקראת תרגיל חייו

ארטיום דולגופיאט | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

אין לו חברי נבחרת, חברו הקרוב שטילוב חזר לישראל וכבר שבוע שהוא בעיקר מתאמן, מעודד את חבריו ושורף שעות ארוכות. ב-11:00: המתעמל ינסה לעשות היסטוריה בגמר תרגיל הקרקע

(גודל טקסט)

הקורונה שינתה סדרי עולם אולימפיים ובין היתר הפכה את הכפר האולימפי כאן בטוקיו למקום אליו נכנסים עד חמישה ימים לפני תחרות וחובה לעזוב אותו מקסימום 48 שעות אחרי שסיימת להתחרות. זו הסיבה, למשל, שבנות נבחרת ההתעמלות האמנותית של אירה ויגדורצ'יק נחתו ביפן בשבוע שעבר ונסעו להתאמן בעיר אחרת עד שתורשה כניסתן לכפר. הרציונל הוא כמובן לייצר דלילות במקום אליו מתנקזים כל הספורטאים מרחבי העולם.

ארטיום דולגופיאט, שיעלה בשעה 11:00 לגמר תרגיל הקרקע, הוא מהבודדים שנמצאים בכפר האולימפי מהיום הראשון בו נפתחו המשחקים האולימפיים, ממתין לתרגיל הגמר שלו היום כבר למעלה משבוע. דולגופיאט פתח במוקדמות הקרקע כבר בשבת שעברה, למחרת טקס הפתיחה, עלה לגמר מהמקום הראשון ובמשך שבוע היה בעיקר צריך להתאמן, לעודד את חבריו מהענפים האחרים ולשרוף שעות ארוכות בהמתנה ובציפייה דרוכה.

בענף התעמלות המכשירים יש תחרויות קבוצתיות ויש גם קרב רב אישי בו מתחרים בכל המכשירים. לדולגופיאט אין נבחרת ואין קרב רב, כך שהוא כבר שמונה ימים כאן בהמתנה לרגע הגדול שלו כשאפילו אלכס שטילוב, חברו הקרוב, שמזמן כבר שב לישראל לא נמצא איתו. "ארטיום נעטף בכל מה שצריך במשך שבוע והוא מוכן לרגע שלו", אמרו במשלחת הישראלית לטוקיו. "זה לא פשוט לחכות יותר משבוע לתחרות אבל זו הסיטואציה וארטיום הכין את עצמו. כל ההכנה תתנקז לדקה ומשהו של תרגיל שבסיומו כולנו כאן רוצים לשמוח עם מדליה שלישית הסטורית לישראל".

כזכור מעולם לא לקחה ישראל יותר משתי מדליות באולימפיאדה אחת ומעולם לא קטפה ישראל מדליה בהתעמלות במשחקים האולימפיים.

ארטיום דולגופיאט | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי