עכשיו זה רשמי: האולימפיאדה המוצלחת בתולדות ישראל

דולגופיאט קטף את המדליה ה-12 של ישראל. לראשונה משחקים אולימפיים עם יותר משתי מדליות תוצרת כחול לבן, כולל מדליה קבוצתית ראשונה, אחת בענף חדש ועוד שלל הישגים

(גודל טקסט)

שבוע לפני סיום המשחקים בטוקיו 2020 וכבר אפשר לומר בגאווה גדולה: זו האולימפיאדה המוצלחת בתולדות ישראל. מדליית הזהב של ארטיום דולגופיאט, האלוף האולימפי השני של ישראל אחרי גל פרידמן באתונה 2004, היא השלישית של ישראל בטוקיו וכך נשבר השיא שעמד על שתי מדליות (יעל ארד ואורן סמדג'ה בברצלונה 1992, פרידמן ואריק זאבי באתונה 2004). אבל יש עוד.

קודם כל, ישראל חגגה מדליה כבר ביום הראשון, לראשונה בתולדות המשחקים. אבישי סמברג השיגה את הארד בטאקוונדו ובכך הפכה למדליסטית האולימפית הכי צעירה של ישראל (בת 19) וגם סיפקה למשלחת עמידה ביעד עם מדליה בענף חדש.

שבוע אחריה, ולאחר רצף של אכזבות באולם ניפון בודוקאן, נבחרת הג'ודו השיגה את הארד עם יום תחרויות נפלא והעניקה לישראל מדליה קבוצתית ראשונה אי פעם.

ארטיום דולגופיאט | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

עוד הישגים
יואב כהן (שייט) – מקום רביעי
שירה ראשוני, ברוך שמאילוב (ג'ודו) – מקום חמישי
קטי ספיצ'קוב (שייט) – מקום שישי
תמנע נלסון לוי, טוהר בוטבול, פיטר פלצ'יק (ג'ודו) – מקום שביעי
אנסטסיה גורבנקו (שחייה) – גמר ומקום שמיני
נבחרת שליחים מעורב (שחייה) – גמר ומקום שמיני
איתי שני (קשתות) – שמינית גמר
עומר שפירא (אופניים) – הייתה בין שלוש המובילות ב-130 ק"מ מתוך 137

עוד גמרים
חנה קנייזבה מיננקו (קפיצה משולשת)
סלאמוויט באיולין-טפרי (5,000 מטר נשים)

המדליסטים הקודמים

קדמו לו יעל ארד שפתחה את הדלת עם מדליית כסף בברצלונה 1992, יחד עם מדליית ארד של אורן סמדג'ה, מדליית ארד של גל פרידמן באטלנטה 1996, ארד נוסף של מיכאל קולגנוב בסידני 2000, זהב היסטורי של פרידמן באתונה 2004 לצד ארד של אריק זאבי, ארד של שחר צוברי בבייג'ינג 2008, שתי מדליות ארד של ירדן ג'רבי ואורי ששון בריו 2016 וכאמור שתי מדליות הארד הטריות של סמברג ונבחרת הג'ודו בטוקיו.

אבישג סמברג | יותם רונן

ומה הלאה?

נזכיר שלמשלחת השראלית יש עוד כמה תקוות בולטות למדליות: לינוי אשרם בקרב רב היחידות בהתעמלות האומנותית בשבת, נבחרת ההתעמלות האומנותית ביום ראשון הבא, לונה צ'מטאי בריצת המרתון בלילה שבין שישי לשבת, ואולי אפילו חנה מיננקו שתעלה בעוד שלוש שעות לגמר הקפיצה המשולשת באצטדיון האתלטיקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי