מטורף: יולימאר רוחאס קבעה שיא עולם מדהים בקפיצה משולשת

יולימאר רוחאס
יולימאר רוחאס | Christian Petersen / Staff

הקופצת מוונצואלה עשתה את הבלתי ייאמן בקפיצה האחרונה בגמר, כשקבעה 15.67 מ' וניפצה את השיא של קראבצב האוקראינית מ-1995

(גודל טקסט)

העיניים הישראליות הופנו בגמר הקפיצה המשולשת לחנה קנייזבה-מיננקו שרשמה הישג יפה עם המקום השישי, אבל הרגע הגדול היה בקפיצה האחרונה של האלופה האולימפית יולימאר רוחאס, שקבעה שיא עולם מדהים של 15.67 מטר.

האתלטית המדהימה מוונצואלה, שנחשבה לפייבוריטית ברורה לזכות במדליית הזהב בקפיצה המשולשת, שברה, הרגה וריסקה את שיא העולם עם 15.67 מטר בניסיון השישי והאחרון, כשהיא משפרת את השיא הקודם בלא פחות מ-17 סנטימטר!

השיא, שהיה שייך לאינסה קראבצב, החזיק מעמד מאז 10 באוגוסט 1995 והיום פשוט נופץ לרסיסים דווקא בניסיון השישי והאחרון ואחרי שרוחאס כבר הבטיחה את מדליית הזהב וקפצה אך ורק במטרה לשבור את השיא.

רוחאס, שכאמור הייתה פייבוריטית ענקית למדליית זהב, קבעה 15.41 כבר בניסיון הראשון, שזה היה שווה 40 סנטימטר יותר ממה שהשיגה פטריסיה ממונה הפורטוגלית, שזכתה במדליית הכסף. לאחר מכן רוחאס קצת התעייפה, עשתה תוצאה לא טובה במיוחד (14.53), פסלה, קבעה 15.25 מצוין (שגם היה מספיק למדליית זהב), שוב פסלה ובניסיון השישי היא גייסה את כל הכוחות שנותרו לה, פמפמה את עצמה והטריפה את עצמה כדי לנסות לשבור את השיא בן 26 השנים. היא ביצעה שלוש קפיצות בתזמון נהדר, יצאה במקום טוב מאוד מהקרש ופשוט ריחפה מהקרש הרחק הרחק משיא העולם.

יולימאר רוחאס
יולימאר רוחאס | Christian Petersen / Staff
יולימאר רוחאס
יולימאר רוחאס | Christian Petersen / Staff

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי