נבחרת הג'ודו נחתה בישראל: "נלחמנו באריות וחזרנו כגיבורים"

אורן סמדג'ה ופיטר פלצ'יק | דני מרון

אחרי הזכייה במדליית הארד בתחרות הקבוצתית בטוקיו, חזרו חברי וחברות הנבחרת לישראל עם עם המדליות על הצוואר. אורן סמדג'ה הוסיף: "ידענו שאין מצב שאנחנו חוזרים בלי מדליה"

(גודל טקסט)

יומיים אחרי הזכייה המפתיעה של נבחרת הג'ודו במדליית ארד בתחרות הקבוצתית באולימפיאדת טוקיו, חזרו הבוקר (שני) חברי הנבחרת לישראל וזכו לקבלת פנים רועשת, מבולגנת, אבל גם חגיגית. כזכור, בתחרויות היחידים נרשמה אכזבה מרבים מנציגי הענף שלא עמדו בציפיות להגיע לשלבים המאוחרים של המשקלים השונים, אבל דווקא במאבקים הקבוצתיים ישראל התעלתה וזכתה דרך בית הניחומים במקום השלישי, אחרי ניצחון על רוסיה בקרב על הארד.

אורי ששון, פיטר פלצ'יק, שגיא מוקי, לי קוכמן, טוהר בוטבול, ברוך שמאילוב, רז הרשקו, תמנע נלסון לוי, גילי שריר, ענבר לניר ושירה ראשוני הם אלו שזכו להיכנס להיסטוריה עם המדליה השנייה של המשלחת הישראלית בטוקיו 2020, כשעבור ששון מדובר במדליה שנייה אחרי שקטף את הארד בתחרות האישית בריו 2016.

מאמן הגברים, אורן סמדג'ה, היה הראשון לצאת ולדבר: "מאז 1992 מספקת את ההישגים הגדולים ביותר בספורט הישראלי. אנחנו כל הזמן שואפים למדליות ועם הלב והנשמה הצלחנו לזכות. הנבחרת עוצמתית, יש לנו איגוד חזק ומדינה מדהימה. כשאנחנו חוזרים כגיבורים, מבינים כמה היה שווה להילחם".

פיטר פלצ'יק ואורי ששון | דני מרון

סמדג'ה הוסיף: "בהתחלה זה היה קרוב עם שירה ראשוני וברוך שמאילוב, אחר כך לא הלך, אבל בסוף התעלינו על עצמנו. ידענו שאין מצב שאנחנו חוזרים בלי מדליה. אנחנו נבחנים במבחן התוצאה וכשחוזרים עם מדליה על הצוואר מבחינתנו זו הצלחה עצומה. נלחמנו מול אריות מכל העולם וזה מראה את העומק של ישראל. מבחינתנו זה הישג עצום".

פיטר פלצ'יק: "אני שמח שהצלחנו לעשות את זה כנבחרת, להביא נחת וגם טירוף לכל עם ישראל. אחרי הזכייה ישנתי עם הדגל. אני פשוט נדהם. ידעתי שתהיה קבלת פנים, אבל לא האמנתי שזה יגיע לסדר גודל כזה. החיוך לא יורד לנו מהפנים, להבדיל מהימים שקדמו לזכייה. זו הייתה רכבת הרים, טלטלה רגשית. הייתה לנו הזדמנות לעשות מדליה קבוצתית, חיבקנו ולקחנו אותה".

שגיא מוקי: "כמה חיכיתי לזה. מאז ריו עבדתי כל כך קשה. עשיתי הכול מהכול, בתחרויות ואליפויות עולם ומדליה אולימפית – זה מה שהיה חסר לי".

נבחרת הג'ודו עם חזרתה ארצה מטוקיו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי