שיא עולם מדהים לקרסטן ורהולם, שזכה בזהב ב-400 מטר משוכות

קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם | Kyodo News / Contributor

רגע השיא בטוקיו: הנורבגי עצר את השעון על 45.94 שניות ב-400 מטר משוכות, קיזז 76 מאיות מהשיא שהוא עצמו קבע והפך לראשון שיורד מ-46 שניות. גם ריי בנג'מין שבר שיא עולם אבל זכה רק בכסף

(גודל טקסט)

תחרויות האתלטיקה באולימפיאדת טוקיו 2020 נמשכות, והבוקר (שלישי) הגיע רגע השיא, עם שיא עולם מדהים של קרסטן ורהולם ב-400 מטר משוכות. בנוסף, מלאיקה מיהמבו הגרמנייה זכתה בזהב בקפיצה לרוחק. ארבעה גמרים נוספים ייערכו במהלך היום, ובסך הכל ויחולקו 18 מדליות, 6 מהן מוזהבות.

גמר 400 מטר משוכות, גברים

זהב: קרסטן ורהולם (נורבגיה) – 45.94 שניות (שיא עולם)
כסף: ריי בנג'מין (ארה"ב) – 46.17
ארד: אליסון דוס סנטוס (ברזיל) – 46.72


רגע השיא של אולימפיאדת טוקיו עד כה, עם אחת הריצות הגדולות בתולדות המשחקים האולימפיים: קרסטן ורהולם, הפייבוריט הברור לזכייה בזהב, לא רק עשה את המוטל עליו, אלא ניפץ כל שיא אפשרי בדרך. הפנומן הנורבגי עצר את השעון על 45.94 שניות, הוריד 76 מאיות משיא העולם הקודם שהוא עצמו קבע לפני חודש בליגת היהלום, ושבר את השיא האולימפי של קווין יאנג (46.78) מאולימפיאדת ברצלונה אחרי 29 שנים. ורהולם הותיר הרחק מאחור את יריבו העיקרי ריי בנג'מין האמריקאי, שאף הוא שבר את שיא העולם הישן עם 46.17 שניות, מה שהספיק לו למדליית כסף. אליסון דוס סנטוס זכה בארד עם 46.72 שניות, שתי מאיות מעל שיא העולם הקודם, וקבע שיא דרום אמריקאי חדש.

קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם | Anthony Dibon / Contributor

גמר קפיצה לרוחק, נשים

זהב: מלאיקה מיהאמבו (גרמניה) – 7,00 מטר
כסף: בריטני ריס (ארה"ב) – 6.97
ארד: אסה ברומה (ניגריה) – 6.97


איזו דרמה בבור הקפיצות. מלאיקה מיהמבו הגרמנייה, שלא סומנה כאחת הפייבוריטית לזהב, העלתה את גרמניה על ראש הפודיום בתחרות הזו לראשונה מאז שהייקה דרקסלר עשתה זאת בסידני 2000. מיהמבו קפצה 7.00 מטר בקפיצה האחרונה שלה בגמר, ובכך הותירה את בריטני ריס שקפצה 6.97 מטר בגמר, עם מדליית הכסף אולימפיאדה שנייה ברציפות – במה שקרוב לוודאי היה אקורד הסיום של הקריירה שלה. אסה ברומה, שקבעה רק לאחרונה שיא יבשתי של 7.17 מטר, סיימה את הארד.

מלאיקה מיהמבו
מלאיקה מיהמבו | picture alliance / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי