ספרד ניצחה את יפן בהארכה ותתמודד נגד ברזיל בגמר האולימפי

מרקו אסנסיו | Francois Nel/Getty Images

אסנסיו כבש את השער היחיד בדקה ה-115 והעניק לספרדים את הכרטיס למשחק על מדליית הזהב בטוקיו, שם הם יפגשו את הסלסאו שגברו 1:4 על מקסיקו בתום דו קרב פנדלים ו-120 דקות ללא שערים וכעת ינסו לשמור על הזהב מריו

(גודל טקסט)

הגמר הקלאסי: חצאי הגמר של טורניר כדורגל הגברים בטוקיו 2020 נערכו היום (שלישי) ובסיומם נקבע שבשבת בצהריים (14:30) נזכה לראות את שתי הפייבוריטיות, נבחרות ברזיל וספרד, מתמודדות על מדליית הזהב. במשחק הראשון שנערך היום, ברזיל העפילה לגמר אחרי 1:4 בדו קרב הפנדלים נגד מקסיקו ומיד אחר כך ניצחה ספרד את יפן 0:1 משער של מרקו אסנסיו בדקה ה-115 והיא כעת תנסה לזכות בזהב בעצמה ולמנוע מברזיל מדליית זהב שנייה ברציפות, אחרי הזכייה בריו ב-2016.

ספרד – יפן 0:1 (לאחר הארכה)

נבחרת ספרד התקשתה לאורך כל הטורניר הזה. ברבע הגמר היא נזקקה לשער של רפא מיר בדקה ה-93 כדי לכפות הארכה, שבסופה היא ניצחה בסופו של דבר 2:5 את חוץ השנהב. וגם היום הספרדים נגררו להארכה, אלא שהפעם הגיבור התורן היה מרקו אסנסיו. שחקנה של ריאל מדריד קיבל את הכדור בקצה הימני של הרחבה ובדקה ה-15 שלח אותו בשמאל אל הפינה הרחוקה והכריע את ההתמודדות הזו, אחרי שב-90 הדקות שתי הנבחרות מיעטו להגיע למצבים. ספרד, שלא הרשימה לאורך כל הטורניר למרות סגל נוצץ במיוחד, תפגוש בגמר הגדול את ברזיל, שבעצמה לא הרשימה בחצי הגמר השני מול מקסיקו.

נבחרת ספרד חוגגת עליה לגמר בטוקיו | Clive Brunskill/Getty Images

ברזיל – מקסיקו 1:4 בתום דו קרב פנדלים

הברזילאים, שרצו לנקום על ההפסד בקרב על הזהב ב-2012, קיבלו פנדל בדקה ה-29, אך הפסיקה בוטלה לאחר בדיקת VAR. בהמשך המחצית הראשונה, דווקא מקסיקו הייתה זו שהגיעה למצבים המסוכנים יותר, אך לא הצליחו להשיג את שער היתרון. במחצית השנייה, אנתוני עורר את ההתקפה הברזילאית, ובדקות הסיום של 90 הדקות רישארליסון מצא את הקורה. אחרי שגם ההארכה הייתה עקרה ונטולה שערים, ההתמודדות עברה להכרעה מהנקודה הלבנה.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | Koki Nagahama/Getty Images

דני אלבס הוותיק בעט ראשון והכניע את גיירמו אוצ'ואה. אדוארדו אגירה נעצר אצל סנטוס בבעיטה הראשונה של הירוקים, גבריאל מרטינלי קבע 0:2, ולאחר מכן המקסיקאים החמיצו שוב, הפעם כאשר יוהאן ואסקס פספס את המסגרת. ברונו גימראייש וקרלוס רודריגס הבקיעו את הפנדל השלישי של הנבחרת שלהן, וריינייר, השייך לריאל מדריד, כבש את הפנדל המכריע ששלח את נבחרתו לגמר.

רישארליסון | PEDRO PARDO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי