בייסבול: ישראל הודחה אחרי הפסד 7:6 לרפובליקה הדומיניקנית

שחקני נבחרת ירשאל בבייסבול | Koji Watanabe/Getty Images

הנבחרת בכחול-לבן הובילה 2:4 והייתה יכולה לעלות לקרב על הארד, אך נכנעה וסיימה את דרכה במשחקים במקום החמישי

(גודל טקסט)

נבחרת הבייסבול של ישראל הגיעה לטוקיו עם לא מעט תקוות למדליה בטורניר בו השתתפו שש נבחרות בלבד, אבל היום (שלישי) הסתיימה דרכה באולימפיאדה עם הפסד 7:6 לרפובליקה הדומיניקנית. הנבחרת הישראלית, המורכבת כמעט כולה מאמריקאים-יהודים, היו יכולים להעפיל לקרב על הארד אם היו גוברים על הדומיניקנים ואף הוליכו 2:4 באינינג השישי, אבל בסופו של דבר זה לא הספיק והיריבה עשתה זאת ותמשיך להתמודדות על המקום בפודיום.

הכחולים-לבנים פתחו את דרכם בבירת יפן עם הפסד כואב 6:5 לדרום קוריאה, ולאחר מכן הובסו 8:1 על ידי ארצות הברית. במשחק ההדחה הראשון שלה ישראל שרדה עם 5:12 על מקסיקו, אבל לאחר מכן הגיעה תבוסה נוספת, הפעם 11:1 מול הקוריאנים, שהובילה לעוד משחק הדחה, הפעם מול הדומיניקנים, שאותו ישראל כבר לא שרדה.

שחקני נבחרת ישראל בבייסבול | Koji Watanabe/Getty Images

מהלך המשחק

ישראל פתחה רע עם שלוש פסילות מהירות בתחילת האינינג הראשון, כשמנגד החובט הראשון של הדומיניקנים ניצל טעות זריקה של השורט סטופ סקוטי בורצ'אם והגיע עד לבסיס השלישי. חוליו רודריגס ניצל את המצב ועם חבטת הקרבה העלה את הדומיניקנים ל-0:1. באיניניג השלישי ישראל שוב הסתבכה בגלל טעות, הפעם בזריקה של התופס ריאן לברנוואי, שאיפשר לרץ בבסיס השני להגיע לבסיס הבית ולקבוע 0:2.

באיניניג החמישי הגיעה ההזדמנות של ישראל, כשטעות דומיניקנית איפשרה לניק ריקלס לעלות לבסיס הראשון והולכה של טיי קלי שלחה אותו לבסיס השני. כאן הגיע סינגל של זאק פנפרייס אותו ניסה ריקלס לנצל כדי להגיע הביתה, אבל נתפס על ידי התופס היריב ברגע האחרון ונפסל. אלא שמיטש גלסר הציל את המצב עם דאבל מיד לאחר מכן, רוקן את הבסיסים וקבע 2:2.

באינינג השביעי הושלם המהפך עם הום ראן בודד של חייחון גוזמן, אבל באינינג השמיני דני ולנסיה הגיב בהום ראן אדיר של שתי ריצות ששוב הפך את הקערה וקבע 5:6 לישראל. הכחולים-לבנים החזיקו מעמד עד האינינג התשיעי, אבל רגע לפני הניצחון הגיע הום ראן בודד נוסף, הפעם של יוהאן מייסס, שאיזן ל-6:6.

שחקני נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית חוגגים | Koji Watanabe/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי