המילטון וטוני הוק מפרגנים: הכירו את ילדת הפלא שכבשה את טוקיו

סקיי בראון
סקיי בראון | Ian MacNicol / Contributor

התאונה הקשה, החלום הגדול והזכייה בארד: בריטניה מתמוגגת מסקיי בראון. בגיל 13 בלבד, הפכה הסקייטרית למדליסטית הצעירה ביותר בתולדות בריטניה: "ההורים שלי חששו שהלחץ עליי יהיה גדול מדי"

(גודל טקסט)

לא פחות מ-46 מדליות אולימפיות קטפה המשלחת הבריטית עד עתה במשחקים האולימפיים בטוקיו כשרק חמש מדינות (סין, ארצות הברית, יפן, אוסטרליה ורוסיה) נמצאות מעליה בטבלת המדליות ונראה שזה עוד לא הסוף מבחינת הבריטים. אך עם כל הכבוד לאותם ספורטאים שהפכו בימים האחרונים למדליסטים אולימפיים, בבריטניה עוסקים בעיקר במדליסטית אחת.

קוראים לה סקיי בראון, שבגיל 13 הפכה למדליסטית הצעירה ביותר בתולדות בריטניה, אחרי שקטפה את מדליית הארד בתחרות הסקייטבורד פארק בטוקיו.

בראון, שחלקה את הפודיום עם סאקורה יוסוזומי בת ה-19 שזכתה בזהב ועם קוקונה היראקי בת ה-12 שזכתה בכסף, אמנם נולדה וגדלה ביפן, אך בחרה לייצג את בריטניה בשל מוצאו של אביה. "ההורים שלי חששו שהלחץ עליי באולימפיאדה יהיה גדול מדי", היא חשפה בריאיון. "אלא שאז הגיעה הצעה מבריטניה שלא ניתן היה לסרב לה – ביקשו שפשוט אגיע, בלי לחץ, כדי ליהנות ולעשות חיים. הם הרגיעו את ההורים שלי ואני לא הפסקתי להתחנן. למזלי, זה עבד. הכול הסתדר בסוף, ואני מאושרת שהצלחתי גם לזכות במדליה".

"אני באמת שמחה מאוד, זה לא מובן מאליו שאני נמצאת כאן על הפודיום עם החברות שלי, אני אסירת תודה", היא הוסיפה ."אחרי התאונה הקשה שעברתי לפני כשנה, מדליית הארד מרגישה אפילו מתוקה יותר. זו הייתה תקופה קשה מאוד, הן עבורי והן עבור ההורים שלי, כך שמאוד כיף להיות פה עם המדליה הזו".

בראון דיברה על אחד הרגעים הקשים בחייה הקצרים, לפני כשנה במאי 2020, אז התרסקה בזמן שניסתה לקפוץ בין רמפות, ופונתה לבית חולים כשהיא מחוסרת הכרה, עם סדקים בגולגולת. "יש לה מזל שהיא עדיין בחיים", אמר אביה לאחר התאונה. "אני זוכרת שאחרי שזה קרה, גם אמא וגם אבא רצו שאפסיק", היא נזכרה. "התאונה השפיעה עליהם הרבה יותר מאשר עליי, כי אני לא זוכרת כלום. הם פחדו מאוד ובכו כל יום, אבל מבחינתי סקייטבורד הוא דרך חיים, כך אני באה לידי ביטוי, הוא פשוט החיים שלי".

"אני חושבת שהמסר מהמקרה הזה שבהחלט אפשר ליפול, אבל אפשר גם לקום", הוסיפה בראון. "דברים רעים קורים, אבל בדרך כלל הם מלווים גם בדברים טובים. הרי אומרים שמה שלא הורג מחשל, לא? אני אוהבת לשמש דוגמה לאחרים ואחרות. זה גורם לי להרגיש גאה מאוד, יותר מאשר הזכייה במדליה. בכל מקרה, התאונה הכניסה אותי לפרופורציות; אני אמנם לא יודעת מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה, אבל אני כן יודעת שאני רוצה לשיר ולרקוד יותר, לעסוק בענפי ספורט נוספים ולטייל בעולם".

מלבד סקייט, בראון אכן עוסקת בספורט נוסף – היא מתעוררת כמעט בכל יום ב-5 לפנות בוקר, כדי ללכת לגלוש. יש לה כבר יותר ממיליון עוקבים באינסטגרם ובעבר זכתה בגירסה הצהירה של התוכנית "רוקדים עם כוכבים". היא טוענת שאין לה מאמן סקייטבורד, ושאת כל התרגילים היא למדה לבד, דרך צפייה בסרטונים ביוטיוב. זה השתלם לה בענק, אחרי שזכתה בלא מעט תחרויות נוער ברחבי העולם ולאחר שהפכה לספורטאית הצעירה אי פעם שמייצגת את חברת "נייקי" כשנבחרה להוביל קמפיין לצידן של סרינה וויליאמס, סימון ביילס ואחרות.

בבריטניה, כמובן, מתמוגגים מילדת הפלא, כשאחד מנהגי המרוצים הגדולים בכל הזמנים, לואיס המילטון, שיתף לעוקביו את הידיעה על הזכייה שלה בארד, שעוד לפני התחרות, טוני הוק, מגדולי הסקייטרים הגדולים בכל הזמנים, החמיא לה: "היא פשוט מדהימה, מדובר מבחינתי בסוג של חד קרן. אין ספק שהיא יכולה להיות הסקייטרית הגדולה בכל הזמנים". "אני בת 49 ובראון, בגיל 13, הפכה אותי לאישה גאה", צייצה הסופרת הבריטית ריי ארל. "היא גרמה לי לצרוח, להשתולל ולרצות להתחיל לרכוב על סקייטבורד. מדהים". "לראות את בראון זוכה במדליה באולימפיאדה הפך אותי למאושר והעלה לי חיוך ענק על השפתיים", צייץ כדורגלן העבר טרבור סינקלייר. "איזו כוכבת אדירה!". "איזה יכולות מדהימות, פשוט וואו", צייצה נהגת המרוצים הבריטית צ'רלי מרטין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי