דולגופיאט על התרגיל שהבטיח מדליית זהב: "הלך פחות טוב, אולי מהלחץ"

ארטיום דולגופיאט | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

האלוף האולימפי התראיין ל-103FM וחשף: "בשבוע בין המוקדמות לגמר עשיתי את התרגיל יותר טוב שלוש פעמים". כשנשאל מה העניק לו את הניצחון ענה: "זכה מי שהיה יותר חזק". וגם: הרצון להתמודד במכשירים נוספים בפריז

(גודל טקסט)

אחרי שחזר לארץ כאלוף אולימפי, ארטיום דולגופיאט, שזכה במדליית זהב בהתעמלות קרקע, התראיין ל-103FM ודיבר על הציפיות הגבוהות לפני התחרות, התרגיל שנתן לו את המקום על ראש הפודיום, והתכניות לקראת פריז 2024.

סימנו אותך כאלוף עוד לפני המשחקים האולימפיים ותלו בך תקוות בארץ – כמה לחץ זה הפעיל עלייך כשהגעת לטוקיו? "אני במצבים כאלה פשוט מנסה לא לחשוב על כל הדברים האלה. כל פעם שאני בא לתחרות, לא משנה כמה היא גדולה, אני מנסה לבוא עם דף חדש, פשוט לעשות את העבודה שלי שהתאמנתי עליה ועשיתי הכנה וכל ופשוט לבוא ולעשות את התרגיל הזה".

אבל בסוף התרגיל לא היית מרוצה, פחדת שזה לא יספיק: "נכון, זה לא היה התרגיל הכי מושלם שלי. היה לי שבוע שלם בין המוקדמות לגמר ועשיתי שם שלוש פעמים תרגילים והם היו הרבה יותר טובים, ובתחרות פשוט הלך פחות טוב, מהלחץ או אולי מעוד משהו, אבל בסוף אני שמח שזה הספיק והחלום שלנו התגשם".

ארטיום דולגופיאט | Laurence Griffiths/Getty Images

באליפויות עולם זכית במדליות כסף, השאלה אם זה שלא היית אלוף עולם אפשר לך להיות פחות בלחץ לקראת האולימפיאדה, זה אולי הקל עלייך? "אני לא חושב ככה, לא משנה איזה מדליות היו לי וגם אם אלוף עולם או אלוף אירופה, אני כל פעם בא מחדש ומנסה לא לחשוב על מי אני ומה אני ופשוט לבוא ולעשות את העבודה שלי".

המתחרים האחרים היו מאוד לחוצים, זה גם נתן לך נקודות זכות: "גם אני הייתי מאוד לחוץ, זה אולימפיאדה וכל דבר יכול לקרות".

זכה מי שהיה פחות לחוץ? "אני חושב שזכה מי שהיה יותר חזק פשוט".

המאמן סרגיי וייסבורג עדכן כי הוא עובד על שליחת ייצוג קבוצתי לישראל בהתעמלות ולא רק מתמודדים אישיים, ודולגופיאט סיפר על השאיפות האישיות שלו, כולל הרצון להתמודד על מכשירים נוספים, לקראת פריז 2024: "עשיתי עכשיו בטוקיו גם סוס סמוכות, שפחות הלך לי ולא נכנסתי לגמר, אבל יש פוטנציאל גדול בסוס סמוכות וגם בסוס קפיצות. החלום שלנו זה להגיע כקבוצה לאולימפיאדה".

ארטיום דולגופיאט | Laurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי