רודיטי: "מקום רביעי זה הישג בלתי נתפס בשבילי, ידעתי שיהיו הפתעות"

מתן רודיטי | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

הישראלי שהדהים כשכמעט קטף מדליה מפתיעה במשחה ל-10 ק"מ דיבר על ההישג: "פריז? יש עוד הרבה זמן, אך מפה אפשר רק להשתפר". מאמנו: "הכול התחבר לו, זה כמעט לא קורה בספורט. קיווינו לסיים בשמינייה הראשונה"

(גודל טקסט)

23.8 שניות. זה הזמן שהפריד בין מתן רודיטי למדליית ארד היסטורית במשחקים האולימפיים בטוקיו במשחה מים פתוחים ל-10 ק"מ. השחיין הישראלי בן ה-22 הדהים כשסיים במקום הרביעי בהופעת הבכורה של ישראל במקצוע הזה על הבמה הגדולה מכולן, וכמעט היה קרוב להשלים את אחת הסנסציות הכי גדולות אי פעם של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים. מדובר כמובן, בהישג הטוב ביותר של שחיין ישראלי כלשהו במשחקים האולימפיים.

"הישג מטורף, קשה מאוד לעכל", אמר רודיטי לאחר המשחה המדהים. "האושר מטורף, אני שמח בטירוף. התכנית שלי הייתה להתחיל בעשירייה הראשונה, להגיע לרגליים של אחד הראשונים ולשפר מיקומים. זה הישג מטורף לשחייה בכלל, לשחייה במים הפתוחים בפרט. אני שמח שבאתי במאני טיים, זה הכי חשוב. אם לשחות טוב בתחרות כלשהי, אז באולימפיאדה".

"ידעתי מההתחלה שזה הולך להיות משחה עם הרבה מאוד הפתעות", הוסיף רודיטי במסיבת העיתונאים. "מקום רביעי זה הישג בלתי נתפס בשבילי ואני מאושר מזה. פריז? יש עוד הרבה זמן, אבל מפה אפשר רק להשתפר. אני מאמין שנעשה את ההכנות לכל תנאי שיהיה, כמו עכשיו לדוגמה שהמים יהיו חמים והתכוננו לזה טוב מאוד. ידעתי שאני צריך לשתות הרבה לפני המשחה. היה לי חשוב להימנע מהתייבשות. בנוסף היו לי אימונים בטמפרטורה גבוהה מבדרך כלל וזה עזר. אני חושב שאבוא מוכן גם לתנאים אחרים".

מתן רודיטי | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

"יש 10 אימונים בשבוע – 9 מתוכם בבריכה ואחד בים", הוסיף השחיין. "רוב האימונים הם בבריכה. למה בחרתי בשחייה למרחקים ארוכים? מגיל קטן הצגתי יותר יכולות אירוביות מאשר ספרינטים במרחקים הקצרים וזה מה שהוביל אותי למשחים הארוכים יותר. בנוסף מים פתוםים זה דבר שמעניין אותי יותר, העובדה שזה באוויר הפתוח ולא בבריכה סגורה".

עוד אמר רודיטי: "מדי פעם הסתכלתי קדימה לראות מה קורה, כמה שחיינים לפני ובאיזה מרחק. לפי זה אני מנסה או להדביק את הפער או לנוח כמה שיותר כדי לשמור על קצב טוב שאליו אני רגיל. הייתי יחסית רחוק מהשלישייה הראשונה, זה לא היה מרחק שניתן לגישור. בגדול אני מרוצה מהטקטיקה, שיפרתי מיקומים כמעט בכל סיבוב".

"אני עובד עם מתן צמוד בשנה האחרונה", אמר אמיר עופר, מאמנו של רודיטי. "הוא עשה את ההכנה בארצות הברית ובגלל הקורונה החליט לחזור לארץ. בסופו של דבר החיבור בינינו עבד טוב. מדובר בהישג מדהים, קיווינו להגיע לשמינייה הראשונה והוא התעלה מעבר לזה. הכול התחבר לו, וזה כמעט לא קורה בספורט. בדרך כלל משהו משתבש, והפעם הכול הלך לפי התוכנית ויותר מזה".

מתן רודיטי | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

הישג השיא של השחייה הישראלית עד היום היה המקום השביעי של יעקב טומרקין ב-200 מטר גב בלונדון 2012, כשבאולימפיאדה הנוכחית נרשמו גמרים של אנסטסיה גורבנקו והשליחים המעורבים. בשני המקרים הללו התוצאה הסופית הייתה מקום שמיני, וכעת הגיע רודיטי שטרף את כל הקלפים וכמעט סיים עם מדליה היסטורית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי