"זו מבוכה גדולה": קרל לואיס במתקפה אחרי עוד כישלון אמריקאי

קרל לואיס
קרל לואיס | Benjamin Solomon / Contributor

נבחרת השליחים חתמה עוד בוקר לא מוצלח לאמריקאים על המסלול, האצן האגדי לא ריחם: "עשו את כל הטעויות האפשריות, נראים כמו ילדים"

(גודל טקסט)

יהיה מה שיהיה עד טקס הנעילה ביום ראשון, אולימפיאדת טוקיו לא תיזכר כנקודת ציון מרשימה במיוחד עבור הספורט האמריקאי. האמריקאים מפגרים אחרי סין בטבלת מדליות הזהב, וגם בתחרויות האתלטיקה ההישגים של מעצמת הספורט הגדולה בעולם לא מספיק טובים.

הוכחה נוספת לכך הגיעה היום (חמישי). זה החל כשגרנט הולוואי, הפייבוריט לזכייה בזהב ב-100 מטר משוכות, הופתע על ידי הנזל פרצ'מנט הג'מייקני והסתפק במדליית הכסף, ונמשך כשנבחרת השליחים ב-4X100 נותרה מחוץ לגמר – סנסציה של ממש בהתחשב בכך שהאמריקאים שלטו במקצה במשך שנים וזכו ב-15 מ-18 מדליות הזהב האחרונות. הנבחרת שהורכבה מכמה מהרצים המהירים בעולם כולל טרייבון ברומל, פרד קרלי ורוני בייקר, סיימה רק במקום השמיני הכללי במוקדמות עם תוצאה של 38.10 שניות.

התוצאה החלשה גררה ביקורות מבית, ובראש המתקפה עמד לא אחר מאשר קרל לואיס האגדי. "נבחרת השליחים האמריקאית עשתה את כל הטעויות שאפשר", צייץ לואיס, שזכה עם ארצות הברית פעמיים בזהב אולימפי ושלוש פעמים באליפות העולם במקצה השליחים. "העברת המקל הייתה שגויה, האצנים רצו עם הרגליים הנכונות, וברור שלא הייתה לנבחרת שום מנהיגות. זו מבוכה גדולה. בלתי מתקבל על הדעת שנבחרת אמריקאית תיראה גרוע יותר מהילדים שאני מאמן בתיכונים".

למרות האכזבות, ארצות הברית עדיין מובילה את טבלת המדליות הכללית בטוקיו (85). גם באתלטיקה האמריקאים עדיין מדורגים ראשונים עם 4 מדליות זהב ו-19 מדליות בסך הכל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי