אתר מורשת לאומי: קווין דוראנט רוצה להטביע חותם אולימפי

קווין דוראנט
קווין דוראנט | Jean Catuffe / Contributor

בניגוד לכוכבי על אחרים ב-NBA, דוראנט תיבל את המסע להיכל התהילה בהפיכה לסמל של ארה"ב. אחרי 29 ניצחונות ב-30 משחקים, דווקא צרפת (היחידה שהצליחה להכניע אותו) מפרידה בינו לבין היסטוריה. שבת ב-5:00: הגמר

(גודל טקסט)

"כל היריבות מנסות 'להוריד' אותנו בשלב מוקדם, ומקוות שניכנס לפאניקה. אבל אנחנו לא", סיכם קווין דוראנט בפשטות את המסע הפתלתל של נבחרת ארצות הברית לגמר הטורניר האולימפי, הלילה (בין שישי לשבת, 05:30) נגד צרפת.

ודוראנט יודע על מה הוא מדבר. בכל אחד משלושת המשחקים האחרונים בטוקיו, נגד צ'כיה, ספרד ואוסטרליה, האמריקאים פיגרו בתום הרבע הראשון; תוצאת המחצית הממוצעת שלהם עמדה על 43:44, ובחזרה מחדר ההלבשה הם פתחו מבערים – 41:72 על הצ'כים, 38:52 על הספרדים ו-33:55 על האוזי'ס, שהצליחו לברוח ל-15 נקודות יתרון, רק כדי להפסיד בסיום ב-19 הפרש.

מי כמו KD מבין את הסיטואציה ומוכן לה. עד הפסקת המחצית בחצי הגמר, כשארצות הברית עסקה בעיקר בעצירת המפולת, הוא קלע 15 מ-42 נקודותיה. הוא גם נתן את האות לבליץ ברבע השלישי (10:32), כשקלע שמונה נקודות בשש דקות. אחר כך, כשהעניינים נרגעו, הוא הרשה לעצמו להביט מהצד על חבריו משלימים את הניצחון.

קווין דוראנט
קווין דוראנט | Kevin C. Cox / Staff

דוראנט ינסה לעשות בסוף השבוע הזה היסטוריה, ולהיות הכדורסלן השני בהיסטוריה של נבחרת הפסים והכוכבים עם שלוש מדליות זהב אולימפיות, אחרי כרמלו אנתוני. גם אחרי עונות מתישות, וגם אחרי הפציעות הקשות שעבר, הוא לא מוותר על המדים הלאומיים, ויש לו מנהג קבוע בטורנירים הבינלאומיים – לחמם מנועים תוך כדי תנועה, ולהגיע לשיא במאני טיים.

בגביע העולם ב-2010 הוא ירה 33 נקודות בממוצע מרבע הגמר והלאה (17.6 עד השמינית), הוכתר ל-MVP והחזיר לארצות הברית את התואר אחרי 16 שנים; בלונדון 2012 קלע 24.5 בחצי הגמר ובגמר (17.8 קודם לכן) בדרך לזהב; ובריו 2016 טיפס בשלושת משחקי הנוקאאוט מ-16.4 ל-23.6 נקודות והשלים תואר אולימפי נוסף.

ומכיוון שכך, 52 הנקודות שקלע KD בשני המשחקים האחרונים אינן מפתיעות, למרות (ואולי בגלל) שעמד על 14.3 בלבד בשלב הבתים. אחרי 30, 30 ו-28 בגמרים הקודמים שלו, צרפת כבר יודעת שעליה להיכנס לכוננות ספיגה.

קווין דוראנט מאוכזב | Gregory Shamus/Getty Images

ההפסד לצרפתים במשחק הפתיחה בטוקיו היה היחיד של דוראנט בקריירה הארוכה שרשם במדי ארצות הברית, ומולו עומדים 29 ניצחונות בטורנירים הרשמיים. מקומו בהיכל התהילה נתפס כבר כמובן מאליו בעיקר בשל קריירת ה-NBA הנוצצת והמרשימה שלו; הוא יותיר אחריו מורשת מפוארת גם בנבחרת, שאותה הפך לפרויקט אישי, ואי אפשר לשלול מראש את האפשרות שייצא למסע אחרי מדליה רביעית גם בפריז 2024. בכל זאת, הוא יהיה אז רק בן 35.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי